از ایجاد وقف مشارکتی قرآنی تا تربیت ۲۵۰۰ حافظ قرآن
کد خبر: 3929542
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹

از ایجاد وقف مشارکتی قرآنی تا تربیت ۲۵۰۰ حافظ قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف یزد با اشاره به نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت، از تشکیل هیئت امنای وقف مشارکتی در راستای حمایت از مؤسسات قرآنی استان خبر داد.

از ایجاد وقف مشارکتی قرآنی تا تربیت 2500 حافظ یزدیحجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان یزد به‌مناسبت 25 مهرماه که با عنوان «نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت» نامگذاری شده، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: خوشبختانه استان یزد دارای استعدادهای زیادی در زمینه قرآنی و همچنین اساتید سرشناسی است که در صورت حمایت خیران، شاهد شکوفایی بیشتر آن‌ها نیز خواهیم بود.

وی یکی از راه‌های حمایت و تقویت فعالیت‌های قرآنی در یزد را انجام وقف‌های قرآنی دانست و بر ایجاد وقف‌های مشارکتی تأکید کرد و گفت: در این راستا و با توجه به اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان اوقاف، ضمن احیا موقوفات، ایجاد موقوفات جدید است؛ لذا در اداره امور قرآنی سازمان در سال‌های اخیر شناسه‌ای با عنوان «وقف‌های مشارکتی در حوزه قرآن» گنجانده شده است که در استان یزد نیز از اواخر سال گذشته شروع و هیئت امنای وقف مشارکتی در استان تشکیل شد.

میرجلیلی، اعضای هیئت مدیره اتحادیه قرآنی یزد و خیران قرآنی استان را از اعضای هیئت امنای وقف مشارکتی اعلام کرد که به ریاست آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد شکل گرفته است. 

وی ادامه داد: در این طرح و در راستای ایجاد وقف‌های قرآنی برنامه‌ریزی و مشارکت خیران و مردم جلب می‌شود و همچنین سرمایه‌گذاری تعدادی از مؤسسات قرآنی بر روی یکی از عرصه‌های وقفی استان انجام خواهد شد که از درآمد و نیت اجرای آن به‌منظور هزینه‌های جاری مؤسسات استفاده شود.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 2500 نفر حافظ قرآن تربیت شده‌اند، اظهار کرد: همچنین 180 نفر در طرح «حفظ مجازی قرآن» که در حال برگزاری است، شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری 7 مسابقه سراسری قرآن کریم با حضور 284 نفر گفت: در طول یک سال گذشته 70 محفل انس با قرآن و کرسی تلاوت و 40 جلسه تفسیر قرآن در سطح استان برگزار شده است.

میرجلیلی با اشاره به برگزاری آزمون‌های طرح حفظ شامل آزمون شفاهی زیر 10 سال و طرح تشویقی بیان کرد: در این آزمون‌ها 770 نفر شرکت کردند که به قبول‌شدگان آزمون زیر 10 سال گواهینامه و طرح تشویقی نیز 500 هزار تومان جایزه اهدا شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف یزد از ثبت 4 وقف جدید قرآنی در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای نیات موقوفات در یک‌سال اخیر قریب به 260 میلیون تومان بوده است.

انتهای پیام
captcha