احیای 10 موقوفه در مراغه
کد خبر: 3929755
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲

احیای 10 موقوفه در مراغه

رئیس اوقاف مراغه با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 10 موقوفه در مراغه احیا شده است، گفت: باغ، مغازه و خانه از جمله موقوفات احیا شده در این شهرستان است.

احیای 10 موقوفه در مراغهحجت‌الاسلام فریدون مطهری، رئیس اداره اوقاف مراغه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 10 موقوفه در مراغه احیا شده است، گفت: باغ، مغازه و خانه از جمله موقوفات احیا شده در این شهرستان است.

وی جلوگیری از تصرف باغ‌ها، نوسازی مغازه‌ها و خانه‌های موقوفه از جمله اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: برای تعیین حریم باغ‌های موقوفه، این باغ ها با فنس حصار کشی و برای آنها شناسنامه معرفی موقوفه نصب شده است.

به گفته رئیس اوقاف مراغه، امسال برای احیای موقوفات مراغه 350 میلیون تومان هزینه شده است و تا پایان سال نیز 4 موقوفه دیگر شهرستان برای جلوگیری از تصرف به دست افراد سودجو حصار کشی و تعیین حریم می شود.

رئیس اداره اوقاف مراغه، خاطرنشان کرد: با هدف شناساندن و جلوگیری از تصرفات برای 90 مورد از موقوفات تابلوی شناسایی نصب شده است.

وی افزود: شهرستان مراغه با داشتن 600 مغازه، 100 باغ، 50 خانه و صدها هکتار باغ و زمین زراعی پس از تبریز بیشترین موقوفات در استان را دارد.

انتهای پیام
captcha