برنامه‌های دهه وقف در شهرستان یزد تشریح شد
کد خبر: 3930374
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷

برنامه‌های دهه وقف در شهرستان یزد تشریح شد

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد در نشست خبری به مناسبت دهه وقف، برنامه‌های این دهه در شهرستان یزد را اعلام کرد.

برنامه‌های دهه وقف در شهرستان یزد تشریح شدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین کاظمی، رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد 29 مهرماه به مناسبت دهه وقف در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گاها در برخی موارد انتقاداتی توسط افراد مختلف و از جمله برخی مسئولان نسبت به وقف صورت می‌گیرد که بسیاری از این موارد به دلیل عدم برآورده شدن درخواست‌هایی است که برخی از این افراد داشته‌اند.

وی ادامه داد: اگر خواسته باشیم این درخواست‌ها را برآورده کنیم نه تنها در حق وقف خیانت کرده‌ایم بلکه با اجرای این درخواست‌ها در آینده دیگر وقفی نخواهد ماند و اصل موقوفات هم از بین خواهد رفت.

کاظمی افزود: همه موارد وقف طبق آنچه در وقف‌نامه و با نیت واقف صورت گرفته باید انجام شود و از لحاظ شرعی و قانونی هیچ‌گونه اختیاری برای جابجایی در نیت واقف نداریم لذا درخواست برخی از افراد قابل اجرا نیست و این گونه می‌شود گه گاها انتقاداتی را نسبت به وقف شاهد هستیم.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دهه وقف گفت: در یک سال گذشته تاکنون 14 وقف جدید در شهرستان ثبت شده است و همچنین 46 مورد وقف تازه کشف شامل موقوفاتی که قبلا وقف شده و اکنون وقف نامه به دست ما رسیده یا در سیستم اوقاف نبوده و اکنون توسط معتمدان محلی شناسایی و در سیستم اوقاف به ثبت رسیده، می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان یزد دارای 2500 موقوفه و 9 هزار رقبه است ادامه داد: وقف‌هایی که جدید به ثبت رسیده همه در راستای رفع نیازهای جامعه بوده که از آن جمله وقف برای حوزه سلامت، نیازمندان و فقرا، بیماران و کودکان سرطانی و ... بوده است.

کاظمی با اشاره به اینکه وقف بخش زیادی از درخواست‌های جامعه را برآورده می‌کند اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و اینکه بخش زیادی از مردم نیازمند مساعدت شدند و در بخش‌های مختلف بهداشتی، توزیع بسته‌های معیشتی، تامین اقلام بیمارستانی، کمک و مساعدت مالی، پویش مهر تحصیلی و ... یاری رسان مردم بوده و خواهد بود.

کاظمی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمان شیوع کرونا از ابتدای امسال تاکنون، راه اندازی 30 کارگاه تولید ماسک با همراهی خیران و مردم و تولید و توزیع 12 هزار ماسک را یادآور شد و تهیه و توزیع 10 هزار لیتر ماده ضدعفونی، 12 هزار بسته معیشتی، 30 مورد کمک جهیزیه را از دیگر اقدامات در این مدت دانست.

وی با اشاره به اجرای طرح روضه‌های خانگی در ماه محرم و صفر گفت: در این طرح 830 خانه در شهرستان، مراسم روضه خوانی برپا شد، هر چند این طرح به اتمام رسیده اما هنوز درخواست‌هایی برای اعزام مبلغ و روحانی در راستای برپایی روضه‌های خانگی از طرف شهروندان یزدی وجود دارد که امیدواریم در فرصت های دیگر این طرح مجددا برگزار شود.

کاظمی توزیع 15 هزار پرس غذا، 12 هزار پرس نان با همکاری نانوایان، یک هزار نان خشک و توزیع بین نیازمندان که از طریق مراکز افق امامزادگان شناسایی شده اند، را از دیگر اقدامات در سال جاری اعلام کرد.

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد با اشاره به برنامه‌های دهه وقف گفت: افتتاح پمپ بنزین و کارخانه یخ در جاده یزد – کرمان و کلنگ زنی یک مجتمع تجاری، همچنین کلنگ زنی پمپ بنزین و مجتمع تجاری در بلوار امام جعفر صادق(ع) یزد از جمله برنامه‌های این دهه است.

کاظمی تهیه و توزیع 300 بسته مهر تحصیلی، 300 بن تهیه کفش، 200 بن تهیه لباس، 200 بن خرید گوشت گوسفندی و 200 بن خرید گوشت مرغ از جمله فعالیت‌های ویژه دهه وقف امسال است.

انتهای پیام
captcha