بستری 603 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزد
کد خبر: 3930379
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳

بستری 603 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به بستری 123 بیمار مشکوک به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه، از بستری 603 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان خبر داد.

بستری 603 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های یزدبه گزارش ایکنا از یزد، ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد 29 مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته، 107 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش و بستری شده‌اند.

وی با اشاره به بستری 603 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان ادامه داد: در حال حاضر 545 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 123 بیمار به دلیل حاد بودن شرایط در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه 58 بیمار در اورژانس بیمارستان‌ها منتظر تعیین تکلیف هستند بیان کرد: دورهمی‌های خانوادگی، اجرای ناقص شیوه‌نامه‌های بهداشتی در بین مردم و واحدهای صنفی و اماکن عمومی از دلایل اصلی افزایش چشمگیر شیوع و ابتلا به بیماری کرونا در روزهای اخیر در استان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد اظهار کرد: زمانی می‌توانیم به مهار کرونا خوش‌بین باشیم که مردم مشارکت لازم را داشته باشند و موازین بهداشتی مانند ماسک زدن و ضدعفونی کردن مداوم را مطالبه کنند.

سلمانی، همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی و رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اداره‌ها و اماکن عمومی را نیز ضروری خواند و تصریح کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد شیوه نامه‌های مربوط به بیماری کرونا را به همه واحدهای صنفی، صنعتی، اداره‌ها، بخش‌های عمومی و خدمات رسانی ابلاغ کرده است اما این موضوع باید نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha