مهار کرونا نیازمند مشارکت همه آحاد جامعه / ابتلای 700 کادر درمان در یزد
کد خبر: 3930793
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶

مهار کرونا نیازمند مشارکت همه آحاد جامعه / ابتلای 700 کادر درمان در یزد

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد با اشاره به اینکه در حال حاضر روزانه 200 نفر مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی می‌شود، مهار کرونا را مستلزم مشارکت همه آحاد جامعه دانست.

مهار کرونا نیازمند مشارکت همه آحاد جامعه / ابتلای 700 کادر درمان در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احمد ترحمی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد 1 آبان ماه در جمع اصحاب رسانه استان در محل استانداری یزد اظهار کرد: این ستاد در چهار حوزه اطلاع‌رسانی، پیشگیری، درمان و حوزه نظارت و بازرسی فعالیت می‌کند که در زمینه اطلاع‌رسانی کمیته‌ای تشکیل و اقدامات در این زمینه در حال اجراست.

وی ادامه داد: به اذعان تمام متخصصان و پزشکان استفاده از ماسک، شست‌وشوی مداوم دست‌ها و پرهیز از مسافرت و حضور در تجمعات از جمله اقداماتی است که در راستای پیشگیری از این بیماری منحوس مورد توجه است و تلاش شده اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد اما برخی از افراد جامعه نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند.

ترحمی افزود: در بررسی‌هایی که انجام شده در حال حاضر فقط 54 درصد مردم آیین نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک را رعایت می‌کنند در حالی که قبلا این آمار 84 درصد بوه لذا اگر این تعداد به 90 درصد نرسد همچنان شاهد افزایش مبتلایان به کرونا در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از کادر درمان در استان یزد نیز به کرونا مبتلا شده‌اند ادامه داد: متاسفانه در هفت ماه گذشته بیش از 700 نفر از کادر درمان استان یزد مبتلا به کرونا شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اینکه آمار بستری‌های استان یزد در ماه‌های اسفند و فروردین امسال 498 نفر بوده گفت: این آمار در حال حاضر به 700 نفر بستری رسیده است که بخش بزرگی از این مسئله به علت عدم توجه و بی دقتی در جامعه است.

ترحمی با اشاره به نظارت و بازرسی بر اصناف گفت:  طی دو هفته گذشته شاهد تشدید نظارت‌ها در رابطه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان هستیم به نحوی که در حال حاضر روزانه 40 تا 50 واحد صنفی و مراکزی که دارای تخلف هستند، پلمب می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد عدم نظارت بر فروشگاه‌ها گفت: بیش از 30 هزار فروشگاه داریم و چگونه امکان پذیر است که همه این فروشگاه‌ها مورد بازرسی و کنترل قرار گیرند و اگر باور عمومی و اقناع عمومی برای رعایت سلامتی خودشان به وجود نیاید رعایت آیین نامه‌های بهداشتی امکان پذیر نیست لذا از مردم درخواست داریم خود آیین نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در پاسخ به سوالی دیگر در مورد تشکیک‌هایی که گاها در مورد آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان یزد اعلام می شود، وجود دارد ابراز کرد: آماری که ما اعلام می‌کنیم دقیق‌ترین و صحیح‌ترین آمار براساس پروتکل بهداشتی جهانی است و آمار اعلام شده بر اساس افرادی است که آزمایش آنها مثبت و در بیمارستان به دلیل کرونا بستری هستند و یا فوت کرده اند و کاملا دقیق و به روز اعلام می‌شود.

ترحمی در پاسخ به سوالی دیگر در مورد تعداد بستری و قرنطینه خانگی کرونا مثبت در استان یزد گفت: در حال حاضر روزانه 200 نفر مبتلا به کرونا در استان یزد شناسایی می‌شود که 100 نفر آنها بستری و 100 نفر دیگر به دلیل نیازمند بستری نبودن، جهت قرنطینه خانگی توصیه می‌شوند.

وی ادامه داد: به همین منظور در توافقی با اداره پست صورت گرفته و از هفته آینده جواب کلیه آزمایش‌های گرفته شده توسط مردم از طریق پست برای آنها ارسال خواهد شد تا از هرگونه جابجایی یا رفت و آمد در شهر جلوگیری شود به خصوص افرادی که ناقل هستند و بخش زیادی از جامعه را درگیر خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha