هفتمین جشنواره «بیعت در غربت» در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3933529
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

هفتمین جشنواره «بیعت در غربت» در یزد برگزار می‌شود

هفتمین جشنواره فرهنگی ـ هنری «بیعت در غربت» با هدف ترویج فرهنگ مهدویت ویژه دانش‌آموزان دختر استان یزد برگزار می‌شود.

یزد: آغاز هفتمین جشنواره فرهنگی هنری «بیعت در غربت»به گزارش ایکنا از یزد، هفتمین جشنواره فرهنگی هنری «بیعت در غربت» با همکاری آموزش‌ و پرورش استان و فرهنگسرای مهدوی یزد و با هدف ترویج فرهنگ مهدویت ویژه دانش آموزان دختر مقاطع متوسطه دوره اول و دوم برگزار خواهد شد.

ثبت‌نام در این جشنواره همزمان با سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت ولیعصر(عج) آغاز شده و دانش‌آموزان می‌توانند آثار خود را تا پایان دی ماه سال جاری به این جشنواره ارسال کنند.

این جشنواره در 7 بخش مختلف مطالعاتی، ادبی، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، هنرهای دستی، هنرهای آوایی و تولید محتوای الکترونیک برگزار می‌شود که بخش «مطالعاتی» شامل حفظ دعای عهد به همراه جزوه تفسیری، بخش «ادبی» در رشته‌های شعرسرایی، معرفی و خوانش کتاب شامل معرفی 3 کتاب مهدوی حداکثر در 7 دقیقه برای هر کتاب از طریق ضبط ویدئو خواهد بود.

در بخش «هنرهای تجسمی» انجام رنگ و روغن، ترکیب خوشنویسی با تذهیب، تذهیب بدون خوشنویسی، نقاشی روی شیشه و خوشنویسی و طراحی پوستر، در بخش «هنرهای دستی» کار با کاشی، کار با سنگ، قالیبافی، منبت‌کاری، میناکاری و در بخش «تولید محتوای الکترونیک» نیز خیمه‌گاه انتظار؛ مکانی است معنوی که مهدی یاوران آن را به عنوان مقر برنامه‌ریزی و هماهنگی برنامه‌های مهدوی انتخاب کرده و تزیئنات و محتوای آن را به نحو شایسته و جذابی فضاسازی می‌کنند، در بخش «هنرهای آوایی» تواشیح و «هنرهای نمایشی» هم نمایشنامه‌خوانی را شامل می‌شود.

دبیرخانه هفتمین جشنواره «بیعت در غربت» در محل دارالقرآن مرکزی امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) واقع در خیابان مطهری، جنب پمپ بنزین روحانیون واقع شده و علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به کانال @f_emammahdi در پیام‌رسان ایتا مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha