برگزاری دوره تربیت ‌مربی «انس کودک با قرآن» در اردکان
کد خبر: 3933872
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

برگزاری دوره تربیت ‌مربی «انس کودک با قرآن» در اردکان

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان از برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم با گرایش «انس کودک با قرآن» ویژه بانوان در این شهرستان خبر داد.

دوره تربیت‌مربی «انس کودکان با قرآن» در اردکان برگزار می‌شودشعبانعلی قانعی اردکانی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ها و پیشنهادهای سازمان دارالقرآن الکریم کشور در راستای طرح‌های ملی قرآنی، همگام‌سازی آموزش‌های قرآنی و دینی ویژه کودکان و خردسالان در موسسات قرآنی، مهدهای کودک و پیش دبستانی است، که در این راستا طرح‌های «انس کودک با قرآن» در رده‌های مختلف سنی و اقلیمی معرفی شده است.

وی ادامه داد: در همین موضوع و به منظور تربیت نیروی متخصص برای اجرای این طرح، دوره‌های تربیت مربی «انس کودک با قرآن کریم» در دو سطح طراحی و معرفی شده است. اداره تبلیغات اسلامی اردکان به منظور اجرای بخشی از این طرح در نظر دارد، یک دوره تربیت مربی با موضوع «انس کودک با قرآن» برگزار کند تا مربیان و معلمان محترمی که در مؤسسات قرآنی، مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها به امر آموزش قرآن و امور دینی به کودکان فعال هستند، ارتقاء سطح یافته و از متون و دستورالعمل‌های تخصصی آموزش قرآن به کودکان بهره‌مند شوند.

قانعی دارابودن حداقل 18 و حداکثر 40 سال سن، حداقل مدرک تحصیلی دیپلم یا معادل حوزوی آن، توانمندی در تلاوت قرآن (حداقل ترتیل و قبولی در آزمون ورودی سطح 3 قرائت و سطح 2 مفاهیم قرآن)، حفظ قرآن (ده سوره پایانی در هنگام شروع دوره و 25 سوره پایانی در حین دوره) را از شرایط این دوره اعلام کرد.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردکان شروع این دوره را ابتدای آذرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: کلاس‌های آموزشی دوره در سه قالب حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

وی زمان برگزاری آزمون این دوره را 25 آبان ماه جاری اعلام کرد و گفت: علاقه‌مندان با مراجعه به لینک https://survey.porsline.ir/s/lqKNhwW نسبت به ثبت‌نام در این دوره اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha