فقط 4 هزار میلیارد تومان از خسارت سیل در لرستان جبران شده است
کد خبر: 3934089
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

فقط 4 هزار میلیارد تومان از خسارت سیل در لرستان جبران شده است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: پس از گذشت یک سال از سیل فروردین  سال ۹۸ لرستان از میزان یازده هزار میلیارد تومان خسارت لرستان تنها ۴ هزار میلیارد تومان این خسارت به استان اختصاص داده شد.

تاابه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد یک‌شنبه، ۱۸ آبان در جلسه شورای اداری استان لرستان با بیان این‌که آموزه‌های ادیان اسلامی بر تعاون و همکاری توصیه دارند، گفت: جمعیت صلیب سرخ در سال ۱۳۶۴ شکل گرفت و دولت ایران در سال ۱۳۰۱ با نماد شیر و خورشید به جمعیت صلیب سرخ پیوست که پس از پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی با نماد وحدت و هلال احمر به جمعیت صلیب سرخ پیوست.

وی با بیان این‌که جمعیت هلال احمر در راستای تسکین آلام بشری، کوشش در جهت برقراری صلح و دوستی پایدار در میان ملت‌ها و حمایت از زندگی انسان‌ها شکل گرفته، افزود: در جمهوری اسلامی حضور هلال احمر در حوادثی‌که پیش می‌آید سبب امید به جان‌های خسته و آسایش برای آسیب‌دیدگان از حوادث می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان اضافه کرد: متاسفانه در پیشینه استان لرستان عقب ماندگی‌هایی وجود دارد به‌طوری‌که در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا برای تهیه ابتدایی‌ترین تجهیزات با مشکل روبرو شدیم و متاسفانه بیمارستان مجهزی نداریم، بیمارستان تامین اجتماعی استان بیمارستان مجهزی نیست که بتواند در کنار بیمارستان‌های دولتی کمک کند که انتظار داریم جمعیت هلال احمر کشور در راستای تامین تجهیزات، مراکز توان بخشی  بیمارستانی به دانشگاه علوم پزشکی استان کمک کند. 

شاهرخی ادامه داد: جای سوال است چرا استان لرستان تاکنون از داشتن داروخانه هلال احمر محروم بوده است که امیدواریم راه‌اندازی این داروخانه در مرکز استان در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که ۱۰۰ هزار از خانوارهای استان لرستان تحت پوشش کمیته امداد هستند ولی به همین میزان نیازمند در استان وجود دارد که بنا بر محدودیت‌ها نمی‌توانند تحت پوشش کمیته امداد قرار بگیرند، اظهارکرد: در همین راستا از جمعیت هلال احمر انتظار داریم  با توجه به شیوع ویروس کرونا و در بحث کمک‌های معیشتی به استان توجه ویژه داشته باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه پس از گذشت بیش از یک سال از سیل فروردین  سال ۹۸ استان لرستان از میزان یازده هزار میلیارد تومان خسارت استان لرستان تنها ۴ هزار میلیارد تومان این خسارت به استان اختصاص داده شده است که حتی اگر کل این خسارت جبران شود تازه برمی‌گردیم به اسفند ۹۷ که آن زمان هم در نقطه مطلوبی نبودیم.

انتهای پیام
captcha