اهدای خون ایمنی بدن را کاهش نمی‌دهد
کد خبر: 3935921
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

اهدای خون ایمنی بدن را کاهش نمی‌دهد

مدیرکل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه مردم در ایام کرونا ممکن است تصور کنند که با اهدای خون بدنشان ضعیف می‌شود، تأکید کرد: اهدای خون سیستم ایمنی بدن را ضعیف نمی‌کند.

اهدای خون سیستم ایمنی بدن را کاهش نمی‌دهدافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با تأکید بر اینکه سازمان انتقال خون سالم‌ترین مرکز برای مراجعه مردم است، اظهار کرد: افرادی که برای اهدای خون به این مراکز مراجعه می‌کنند سالم‌ترین افراد هستند چراکه علائم اولیه کرونا را ندارند و هیچ دارویی مصرف نمی‌کنند.

وی ادامه داد: تمامی نکات ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی از سوی همکاران ما در این مرکز رعایت و از ازدحام جمعیت جلوگیری می‌شود و تخت‌ و سایر امکانات مراکز اهدای خون نیز مرتب ضدعفونی می‌شود. کرونا از طریق وسایل خون‌گیری به‌ هیچ‌وجه منتقل نمی‌شود چراکه این وسایل استریل هستند. بنابراین مردم نباید برای اهدای خون واهمه‌ای داشته باشند.

محمدی با اشاره به اینکه وضعیت اهدای خون در استان همدان مناسب است و در حال حاضر مشکلی برای تأمین خون نداریم، افزود: از ابتدای سال تاکنون با کاهش 10 درصدی اهدای خون مواجه بودیم اما خوشبختانه علاوه بر اینکه نیاز استان تأمین شده، بیش از سه هزار واحد خون نیز به استان‌های تهران، سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و گیلان ارسال شده است.

وی از اهدای 18 هزار واحد خون در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه واحدهای سیار دریافت خون در ایام کرونا حذف شده است و مردم نیز کمتر به این مرکز مراجعه کرده‌اند با کاهش 10 ‌درصدی خون‌گیری مواجه شده‌ایم. در ایام کرونا جراحی‌های غیراورژانسی کاهش پیدا کرده است و نیاز به خون در بیمارستان‌ها کمتر شده و ما در زمینه ذخیره خون مشکلی نداریم.

محمدی یادآور شد: در صورتی‌ که وضعیت قرنطینه‌ شدیدتر شود و نیاز به اهدای خون وجود داشته باشد فراخوان داده و از اهداکنندگان مستمر در گروه بسیج خواهران و برادران دعوت می‌شود تا در امر پسندیده اهدای خون شرکت کنند. همچنین، مردم تنها برای انجام کارهای ضروری از منزل خارج شوند و اهدای خون را نیز جزئی از کارهای ضروری خود قلمداد کنند.

انتهای پیام
captcha