برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در یزد تعطیل شد
کد خبر: 3936288
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
به‌ دنبال اعمال محدودیت‌‌های جدید کرونایی؛

برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در یزد تعطیل شد

به‌ دنبال اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی، ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان یزد، تعطیلی کامل برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شامل نمازهای جمعه و جماعات مساجد، مراسم مذهبی و آیینی را به مدت دو هفته در استان اعلام کرد.

برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در یزد تعطیل شدبه گزارش ایکنا از یزد، در اطلاعیه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان یزد آمده است: با تقدیر و تشکر از همراهی اصناف و کسبه محترم فعالیت اصناف و مشاغل ضروری مانند نانوایی‌ها و سوپرلبنیات و فرآورده‌های لبنی، میوه و سبزی‌فروشی‌ها، پروتئین‌ها ‌اعم از گوشت، مرغ و ماهی، عطاری و داروهای سنتی، داروخانه‌ها و مراکز دامپزشکی، فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی و زنجیره‌ای (فقط عرضه مواد غذایی)، بیرون‌بر رستوران‌ها و پیتزافروشی‌ها از روز شنبه مورخ یکم آذرماه به مدت دو هفته تا ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب مجاز به فعالیت هستند. سایر اصناف مجاز طبق لیست اعلامی اتاق اصناف مرکز استان نیز فقط تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه فعالیت کرده و بعد از آن تعطیل هستند.

در ادامه این اطلاعیه با اعلام ممنوعیت اکید ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به مدت دو هفته به شهرهای استان آمده است: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای استان با توجه به وضعیت قرمز از روز شنبه مورخ یکم آذرماه به مدت دو هفته اکیداً ممنوع و مشمول جریمه یک میلیون تومانی است و در صورت ورود به شهرهای استان در هر ۲۴ ساعت یک‌بار مشمول جریمه می‌شوند.

ممنوعیت کامل تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ شب تا ۴ صبح در سطح شهرهای استان به مدت دو هفته از تاریخ یکم آذرماه و اعمال جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای خودروهایی که به این ممنوعیت توجه نکنند. تردد خانوادگی و دسته‌جمعی خودروها از ساعت ۱۸ شب ممنوع بوده و پلیس راهور نظارت و اعمال جریمه خواهد کرد.

تعطیلی کامل مراکز آموزشی شامل مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و آموزشگاه‌های خصوصی، حوزه‌های علمیه و...، تعطیلی کامل برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی شامل نمازهای جمعه، نمازهای جماعات مساجد، مراسم مذهبی و مراسم آیینی از دیگر مصوبات ستاد استانی است و همچنین بوستان‌ها و مراکز تفریحی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مهدهای کودک، تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها (شامل بیرون‌بر نمی‌باشد)، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، موزه‌ها، سالن‌های سینما و تئاتر، استخرهای سرپوشیده، باشگاه‌های ورزشی پر برخورد، سالن‌های بدن‌سازی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی به مدت دو هفته از روز شنبه مورخ یکم آذرماه مطلقاً تعطیل است.

در ادامه این اطلاعیه با اشاره به اینکه ساعت کاری ادارات به روال معمول و قانونی خواهد بود آمده است: فعالیت ادارات و کارکنان به استثنای نیروهای مسلح براساس بخشنامه 374899 مورخ ۲۷ آبان ماه سال جاری سازمان اداری و استخدامی کشور و با تشخیص بالاترین مقام مسئول استانی خواهد بود مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به وجود نیاید.

ساعت کاری ادارات به روال معمول و قانونی خواهد بود و کلیه دفاتر ارائه خدمات الکترونیک، دفاتر پیشخوان دولت و پلیس + ۱۰ موظف به نوبت‌دهی غیرحضوری و ارائه خدمات ضروری از ساعت ‌۷ صبح تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی هستند.

انتهای پیام
captcha