به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه، به کار انداختن اندیشه مخاطبان و اقناع آن، یکی از مهمترین اهداف سخنرانی دینی بهشمار میرود؛ چراکه تمام واکنشها از دریچه اقناع میگذرد و تا اندیشه انسان نسبت به موضوعی قانع نشود، تغییر در رفتار بسیار مشکل و یا غیرممکن خواهد بود.
کتاب روشهای اقناع اندیشه بعد از بررسی تاریخچه اقناع، به تعاریف اقناع در حوزههای مختلف پرداخته و سپس با بیان ضرورت و اهمیت پرداختن به اقناع و متقاعدسازی در سخنرانی دینی، مبانی دینی و اصول اقناع اندیشه را تبیین میکند. در این کتاب اقناع و متقاعدسازی مخاطب با روشهای تأثیرگذار و متنوعی همچون نقد و بررسی، تجزیه و تحلیل، تعلیل و توجیه، توضیح و تبیین و... ارائه شده و سپس به جهت کاربردی شدن بحث، به انواع و اقسام هر کدام از روشها پرداخته و در پایان نیز چگونگی استفاده از این روشها، به همراه یک نمونه سخنرانی آموزش داده شده است.
این کتاب به قلم مسعود سلمهای و از سوی معاونت تبلیغ حوزههای علمیه به چاپ رسیده است.
انتهای پیام
ان شا الله سخنرانی ها ی روجانیون محترم هم به برکت این نوآوری جذاب تر از گذشته شود.
یا علی