کاهش ذخیره خونی کردستان با حضور به موقع مردم جبران شد
کد خبر: 3936637
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

کاهش ذخیره خونی کردستان با حضور به موقع مردم جبران شد

مدیرکل انتقال خون استان کردستان گفت: مردم نیک‌اندیش و نوع دوست استان کردستان طی روزهای گذشته جهت اهدای خون به مرکز انتقال خون مراجعه کردند که این عمل خیرخواهانه موجب شد در حال حاضر ذخایر فرآورده‌های خونی در استان به حالت عادی باز گردد.

محمدسعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون استان کردستان، در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: در طول هفته‌های گذشته به دلیل اوج گیری بیماری کرونا مراجعه برای اهدای خون در سراسر کشور کاهش چشم گیری پیدا کرد و در کردستان نیز مراجعه‌کننده‌ها کاهش یافتند اما خوشبختانه مشکلی برای بیمار نیازمند به خون پیش نیامد.

وی افزود: مردم نیک‌اندیش و نوع دوست استان کردستان طی روزهای گذشته جهت اهدا خون به مرکز انتقال خون مراجعه کردند که این عمل خیرخواهانه موجب شد که در حال حاضر ذخایر فرآورده‌های خونی در استان به حالت عادی باز گردد.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان بیان کرد: هر ساله در فصول سرد سال تعداد مراجعات به انتقال خون کم می‌شود که با توجه به نیاز مبرم بیماران، اهداکنندگان باید در این زمان برای اهدای خون اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه در هر کیسه خون اهدایی سه فرآورده سلولی و پلاسمایی مورد استفاده قرار می‌گیر که این فرآورده‌ها می‌تواند جان سه نفر را از مرگ نجات دهد، عنوان کرد: در طول یکسال مردان 4 بار و زنان 3 بار می‌توانند برای اهدای خون مراجعه کنند.

کریمیان اعلام کرد: در حال حاضر دو پایگاه‌ ثابت انتقال خون در شهرستان‌های سنندج و سقز وجود دارد که خوشبختانه همین دو مرکز نیاز 17 مرکز درمانی را صد در صد پاسخگو بوده است، همچنین در شبکه خون‌رسانی کشور طی یک ماه گذشته با کمک مردم نیک اندیش کردستان توانستیم به استان‌های همجوار نیز کمک کنیم.

وی در پایان یادآور شد: سالانه به طور میانگین بین 35 تا 45 هزار نفر کردستانی برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند که از این تعداد 27 تا 30 هزار نفر موفق به اهدای خون می‌شوند.

انتهای پیام
captcha