موفقیت‌آمیز بودن محدودیت‌های کرونایی در یزد / خواهان فعالیت مساجد هستیم
کد خبر: 3936715
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

موفقیت‌آمیز بودن محدودیت‌های کرونایی در یزد / خواهان فعالیت مساجد هستیم

استاندار یزد با اشاره به سوالات مطرح شده از سوی ائمه جمعه استان در مورد تعطیلی مساجد گفت: ما خواهان فعالیت مساجد هستیم و معتقدیم مساجد می‌توانند به کنترل هرچه بیشتر بیماری کرونا کمک کنند.

موفقیت‌آمیز بودن محدودیت‌های کرونایی در یزد / خواهان فعالیت مساجد هستیمبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد 2 آذرماه در جلسه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در استان یزد شاهد اجرای مرحله جدید اعمال محدودیت‌ها در راستای پیشگیری و کنترل کرونا هستیم و نکته خوشحال‌کننده این است که بر خلاف بسیاری از نقاط کشور، تجربه دو سه هفته‌ای در اجرای این محدودیت‌ها داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: تجربه اعمال محدودیت‌های دو هفته اخیر در گذشته تجربه بسیار موفقی بوده و عامل این موفقیت نیز همکاری مردم و اصناف بود که شایسته تقدیر است.

استاندار یزد بیان کرد: از هفت روز گذشته به تدریج شاهد کاهش آمار بستری‌ها در بیمارستان‌های استان بودیم و این اتفاق بسیار ارزشمند است و امیدواریم با اجرای طرح جدید و با توجه به منع رفت و آمدها در شب، با سرعت بیشتری شاهد کاهش بستری‌ها و کاهش شیوع کرونا را در استان باشیم.

وی از ائمه جمعه استان یزد در سراسر استان قدردانی کرد و گفت: ائمه جمعه در تمام شهرستان‌ها و مرکز استان همکاری بسیار خوبی را با مجموعه مدیریت استان و ستاد استانی مقابله و پیشگیری کرونا داشتند و این امر سبب شد شاهد کمترین میزان تقابل در سطح استان باشیم.

طالبی با اشاره به سئوالات مطرح شده از سوی ائمه جمعه استان در مورد تعطیلی مساجد عنوان کرد: ما خواهان فعالیت مساجد هستیم و با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تنها نمازجماعت تعطیل است و یکی از مهمترین طرح‌های پیشگیری از کرونا که به عنوان طرح حاج قاسم سلیمانی در حال اجراست، با محوریت مساجد اجرا می‌شود، تاکنون 820 پایگاه محله‌ای در محلات یزد برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که عمده این پایگاه‌ها، مساجد هستند. ما خواهان فعالیت مساجد هستیم و معتقدیم مساجد می‌توانند به کنترل هرچه بیشتر این بیماری کمک کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از همکاری و همراهی خوب بخش خصوصی و خیران در مدیریت بیماری کرونا قدردانی کرد و افزود: بیمارستان‌های استان در شهرستان‌ها با مشکلات بسیاری مواجه بودند به ویژه در بحث اکسیژن ساز که خوشبختانه تمام این موارد برطرف شده و مشکلی در زمینه تجهیزات نداریم.

استاندار یزد با اشاره به اینکه برخی اعتبارات، تجهیزات و امکانات به بهانه عدم برخورداری از استانداردهای آماری از بیمارستان‌های برخی شهرستان‌ها دریغ شده بود، افزود: امروز در شرایط کرونا این امکانات و تجهیزات در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفته و در شهرستان‌ها تا سال‌ها نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: با وجود همه مشکلاتی که در سطح کشور به دلیل شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی وجود دارد، جریان تولید در استان یک جریان مستمر و رو به جلو است و جریان سازندگی و اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی در حال پیگیری است.

طالبی اظهار کرد: امیدواریم سال جاری را به خوبی به پایان ببریم و بتوانیم برای سال آینده نیز برنامه‌های خوبی به ویژه در زمینه تکمیل پروژه های نیمه تمام داشته باشیم.

وی یادآور شد: حجم پروژه‌های نیمه تمام در استان یزد بالاست و برخی پروژه‌ها ملی است نظیر راه آهن یزد اقلید، انتقال آب خلیج فارس، گندله سه چاهون و برخی پروژه‌های حوزه حمل و نقل که این پروژه‌ها نشان دهنده زنده بودن جریان سرمایه گذاری و عمرانی در استان یزد است.

انتهای پیام
captcha