فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان با شیوه‌ای جذاب و نو دنبال شود
کد خبر: 3937048
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲

فعالیت‌های قرآنی دانش‌آموزان با شیوه‌ای جذاب و نو دنبال شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ناحیه یک یزد گفت: قرآن کریم در روزهای سخت کرونایی می‌تواند قوت قلبی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان باشد؛ لذا باید به دنبال شیوه‌های جدید و جذاب برای ارائه طرح‌ها و برنامه‌ها باشیم.

برنامه‌های قرآنی دانش‌آموزی با شیوه‌های جدید دنبال شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمد معینی، معاون پرورشی و فرهنگی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک یزد، امروز، 4 آذرماه در مراسم اختتامیه مجازی طرح‌های قرآنی اوقات فراغت دارالقرآن «فاطمه جمالی»، اظهار کرد: هر سال برنامه‌های متنوعی ویژه دانش‌آموزان در مدارس اجرا می‌شود که متأسفانه از اوایل اسفندماه سال گذشته با شیوع ویروس منحوس کرونا برنامه‌های حضوری لغو و به سمت فضای مجازی سوق داده شد.

وی کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری در حوزه قرآن، عترت و نماز و همچنین پرسش مهر ریاست جمهوری را یادآور شد و افزود: در تابستان امسال برنامه‌ریزی‌های لازم برای اوقات فراغت همچون سال‌های گذشته صورت گرفت و هر مجموعه به فراخور ظرفیت اقداماتی را در دستور کار قرار داد، اما برنامه‌های با محوریت فضای مجازی به مرحله اجرا رسید که دارالقرآن «فاطمه جمالی» توانست سه طرح ویژه را در فضای مجازی برگزار کند.

معینی «طنین تلاوت2» را از جمله این طرح‌ها دانست و افزود: در این طرح بانوان برای اولین بار صاحب کرسی تلاوت قرآن کریم شدند و این کرسی ویژه ماه مبارک رمضان در فضای مجازی و به همت دارالقرآن فاطمه جمالی با حضور اساتید برجسته برگزار و 620 نفر شرکت کردند.

وی طرح «گامی به سمت آسمان» را از دیگر طرح‌های اوقات فراغت دانست و ادامه داد: در این طرح 90 محفل انس با قرآن کریم به صورت مجازی برگزار و 2512 نفر در این محافل مجازی شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک یزد برگزاری کلاس‌های مجازی قرآن کریم را از دیگر طرح‌های اوقات فراغت دانست و بیان کرد: در مجموع 4620 دانش‌آموز، فرهنگی و والدین در این سه طرح شرکت کرده‌اند.

معینی جشنواره «علم‌دار» ویژه بزرگداشت سردار سلیمانی، جشنواره «علوی» و «پرسش مهر ریاست جمهوری» را از برنامه‌های در دستور کار  دانست و گفت: اکنون شرایط سخت و بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا و مصیبت‌هایی که به خانواده‌ها وارد می‌کند، مسائل و مشکلات زیست‌بوم برای خانواده‌ها ایجاد شده است، لذا امروز باید برنامه‌هایی ویژه با مشارکت دانش‌آموزان و خانواده‌ها در فضای مجازی اجرا شود.

معینی بر گسترش برنامه‌های قرآنی بین خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: قرآن کریم در روزهای سخت کرونایی می‌تواند قوت قلبی برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان باشد.

وی با اشاره به اینکه معلمی، توفیقی از جانب خداوند متعال است که باید این موقعیت قدر دانسته شود، تصریح کرد: انسان‌ها در این دنیا نیازمند تعلیم و تربیت هستند و در هر شرایطی وظیفه‌ای از ما ساقط نمی‌شود؛ لذا باید به دنبال شیوه‌های جدید و نو و جذاب برای ارائه این رسالت مهم باشیم.

انتهای پیام
captcha