فعالیت ۲۰ دارالقرآن در یزد / استقبال دانش‌آموزان از طرح‌های قرآنی
کد خبر: 3937072
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵

فعالیت ۲۰ دارالقرآن در یزد / استقبال دانش‌آموزان از طرح‌های قرآنی

رئیس قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به فعالیت ۲۰ دارالقرآن در سطح استان گفت: فعالیت‌ها و طرح‌های قرآنی در شرایط کرونا در فضای مجازی اجرایی و با استقبال پرشور دانش‌آموزان همراه شد.

فعالیت 20 دارالقرآن در یزد / استقبال دانش‌آموزان از طرح‌های قرآنیسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد، امروز، ۴ آذرماه در مراسم اختتامیه مجازی طرح‌های قرآنی اوقات فراغت دارالقرآن «فاطمه جمالی»، اظهار کرد: با شیوع کرونا بسیاری از دانش‌آموزان و خانواده‌ها نگران بودند در این ایام تکلیف برنامه‌های فرهنگی، پرورشی و فوق برنامه‌های قرآنی به چه نحو اجرایی می‌شود که اکنون در این شرایط سخت شاهد تلاش معاونان، مربیان و مدیران مراکز دارالقرآن در فضای مجازی هستیم که برنامه‌ها نه تنها تعطیل نشد بلکه با استقبال به خوبی پیگیر و دنبال شده است.

وی با اشاره به فعالیت 20 دارالقرآن فعال در استان تحت پوشش این نهاد گفت: با شیوع کرونا برنامه‌ها به سمت فضای مجازی سوق داده شد و مراکز دارالقرآن فعال در استان تاکنون فعالیت‌های چشمگیری در پیام‌رسان‌های مجازی داشته‌اند که دارالقرآن فاطمه جمالی با مدیریت زهرا مزین برنامه‌هایی را اجرایی و با استقبال کم‌سابقه و بی‌نظیر دانش آموزان به ثمر نشست.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد بیان کرد: امیدواریم با همت والای مدیران و مربیان مراکز  دارالقرآن‌های فعال در سطح استان، این فعالیت‌ها ادامه یابد و فضای معنوی و شور و نشاط معنوی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان حکم‌فرما شود.

برگزاری 90 محفل مجازی انس با قرآن

فاطمه مزین، مدیر دارالقرآن فاطمه جمالی یزد نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری کلاس‌های فوق برنامه قرآنی در سال تحصیلی 99-98، برگزاری بیش از 30 کلاس حضوری در مدارس با همکاری 12 آموزشگاه و بیش از 70 کلاس مجازی در زمینه حفظ، روان‌خوانی، تجوید و قرائت قرآن کریم را یادآور شد و گفت: طرح «طنین تلاوت 2» و «گامی به سمت آسمان» از جمله طرح‌هایی است که در تابستان امسال و در فضای مجازی از سوی این دارالقرآن اجرایی شد.

مزین؛ ارتقاء سطح انس با قرآن، ختم کل قرآن به صورت مجازی در تابستان، کرسی تلاوت مجازی دانش آموزی، انتشار مطالب در زمینه آموزه‌های قرآنی، احکام، مهدویت، اخلاق و ... را از اهداف طرح «طنین تلاوت» دانست و گفت: برای اولین بار در این طرح بانوان صاحب کرسی تلاوت شدند و خوشبختانه با استقبال دانش آموزان و خانواده‌ها همراه بود.

مدیر دارالقرآن فاطمه جمالی یزد؛ تشکیل 32 کلاس قرآن و 87 محفل مجازی انس با قرآن و ختم مجازی قرآن کریم با شرکت 2512 نفر را از دیگر برنامه‌ها دانست و با اشاره به طرح «نماز سرچشمه سعادت» در سال تحصیلی جدید بیان کرد: این طرح در دو محور «آموزش تصویری نماز به همراه مسابقات هفتگی» و «کلاس‌های آموزش اذکار  نماز» در حال برگزاریست.

یادآور می‌شود تجلیل مسئولان، مدیران و معاونان و دانش‌آموزان فعال، قرعه‌کشی از بین بیش از چهار هزار شرکت‌کننده در طرح‌ها، اهداء 30 پلاک طلا و 30 جایزه نقدی از دیگر برنامه‌های این مراسم مجازی بود.

انتهای پیام
captcha