ائمه جماعات روستاهای یزد در مسیر استعدادیابی حرکت کنند
کد خبر: 3938415
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۱

ائمه جماعات روستاهای یزد در مسیر استعدادیابی حرکت کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: بسیاری از بزرگان دین و چهره‌های شاخص از روستاها رشد کرده‌اند، لذا اکنون نیز در روستاها استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که باید از سوی امامان جماعت روستا کشف و هدایت شود.

ائمه جماعات روستاهای یزد در مسیر استعدادیابی حرکت کنندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 10 آذرماه در دیدار با ائمه جماعت روستاهای محروم فعال در طرح محرومیت‌زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان یزد، با تفسیر روایتی از حضرت زهرا(س) در مورد افرادی که برای تبلیغ دین به دوردست‌ها سفر می‌کنند، اظهار کرد: ارزش کار تبلیغ و رسیدگی به محرومان و تقویت معنویت در مردم نزد خدای متعال بسیار ارزشمند است.

وی همچنین با اشاره به شیوه تبلیغی علمای بزرگ دین از جمله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی بیان کرد: حاج شیخ از علمای بزرگی بود که در تبلیغ دین پا به رکاب بود و تا سن 85 سالگی و با وجود بیماری و کسالت، گاه پیاده، گاه با چهارپا و گاه با ماشین‌هایی که مصالح به روستاها می‌بردند، به این مناطق سفر می‌کرد و در آنجا به تبلیغ دین و رفع مشکلات مردم می‌پرداخت.

امام جمعه یزد عنوان کرد: اکنون در اغلب روستاها، قدیمی‌های روستا حاج شیخ غلامرضا را می‌شناسند و از او به نیکی یاد می‌کنند. این حرکت حاج شیخ و دیگر علمای بزرگ استان بود که یزد را از نظر اخلاق‌مداری و دین‌مداری بیمه کرد و اکنون یزدی‌ها را همه جا به عنوان مردمانی متدین می‌شناسند و این مرهون زحمت علمایی همچون حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی است.

وی ضمن قدردانی از فعالیت امامان جماعت روستاها اظهار کرد: کاری که امروز امامان روستا انجام می‌دهند، مصداق همان کار حاج شیخ غلامرضا است و ارزش این کار به اندازه‌ای است که ائمه معصومان در روایات و خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره و از آن تقدیر کرده‌اند.

امام جمعه یزد خطاب به امامان جماعت روستا بیان کرد: کار شما برای خداست بنابراین نیت خود را نیز خدایی کنید و اطمینان داشته باشید که خداوند اجر معنوی بسیاری به شما خواهد داد.

وی بر لزوم مشارکت طلبیدن مردم و دهیاران در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: در برخی کارها باید از دهیار و مردم کمک بگیرید و در اموری که ممکن است منفعت مالی دارد، ورود نکنید که خدای ناکرده عده‌ای به این بهانه نسبت‌های ناروا به روحانیان ندهند.

وی با اشاره به اینکه روستاها زمانی تمام مایحتاج شهرها را تامین می‌کردند اما اکنون در اغلب روستاها، تولید متوقف شده است، افزود: امامان جماعت روستا تلاش کنند روستاها به حالت اولیه خود بازگردند و روحیه تولیدگری در آنها احیا شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: کافی است روستاییان دلسوزی و صداقت امامان جماعت روستا را درک کنند آنگاه به طور قطع همراهی خواهند کرد و خودشان در مسیر احیای روستا قدم بر می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون روحانیونی که به روستاها اعزام می‌شدند، اکثرا ثابت نبودند و تا مردم با آنها انس می‌گرفتند، هجرت می‌کردند افزود: ثبات حضور امامان جماعت روستا در روستاها در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها بسیار اثرگذار است.

ناصری بر لزوم استعدادیابی در روستاها توسط امامان جماعت روستا تاکید کرد و گفت: بسیاری از بزرگان دین و چهره‌های شاخص از روستاها رشد کرده‌اند بنابراین اکنون نیز به طور قطع در روستاها استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که باید از سوی امامان جماعت روستا کشف و هدایت شود.

انتهای پیام
captcha