فرهنگ شهادت با ابزارهای نوین به جوانان منتقل می‌شود
کد خبر: 3938537
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱

فرهنگ شهادت با ابزارهای نوین به جوانان منتقل می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان، بر بهره‌مندی از رویکردها و ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و شناخت جایگاه ویژه شهدا به جوانان خبر داد.

فرهنگ ایثار و شهادت با ابزارهای نوین به جوانان منتقل می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، امروز، 11 آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه کنگره بزرگداشت 4هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان در اسفندماه سال جاری اظهار کرد: این سازمان در راستای رسالت‌های فرهنگی خود مسئولیت اجرایی کمیته فرهنگی این کنگره را عهده‌دار است.

وی با بیان اینکه از مدت‌ها قبل برای اجرای برنامه‌های قوی از بعد محتوایی و جذاب از بعد اجرایی برنامه‌ریزی کرده‌ایم گفت: این سازمان با همکاری سایر نهادهای فرهنگی تلاش می‌کند تا برنامه‌هایی در خور و شان نام و یاد شهدای گرانقدر استان برنامه‌ریزی و برگزار کند.

ملازینلی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شهر در این کنگره امری مورد توجه است افزود: در شش ماهه دوم سال جاری موضوعیت و نقش شهدا بخشی از رویکرد ما در اجرای رویدادهای فرهنگی بوده است و این روند تا پایان سال به طور ویژه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد با اشاره به برگزاری جشنواره «خش‌دلانه 2» تاکید کرد: با توجه به نظر کمیته فرهنگی مقرر شد بخشی از این جشنواره نیز به موضوع طنز در جبهه‌های حق علیه باطل اختصاص یابد که امیدواریم آثار فاخری در این زمینه از سوی جوانان طنزپرداز یزدی تولید و به جشنواره ارائه شود.

وی به افتتاح خانه سرود بسیج یزد اشاره و تصریح کرد: در هفته گذشته این مهم با حضور مقامات استان شروع به فعالیت کرد و به صورت همزمان اجرای سرودهای حماسی را در محلات یزد به دنبال داشت.

وی به برگزاری جشنواره «قصه‌گویی» با محوریت نام و یاد شهدا و روایت‌های هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این جشنوراه نیز در راستای تببین سیره شهدا و افتخار آفرینی‌های رزمندگان در سال‌های دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوانان طرح‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی شهرداری یزد با اشاره به اینکه نقش شهدا در جامعه کنونی و آرامش و امنیت کشور غیر قابل انکار است بیان کرد: شناخت جایگاه ویژه شهدا به جوانان و نوجوانان امری است که در برنامه‌های کمیته فرهنگی نقش محوری دارد و این مهم قرار است با رویکردها و ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی به آنان منتقل شود.

انتهای پیام
captcha