یزد نامزد پایتخت «صحیفه سجادیه» شد
کد خبر: 3938970
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱

یزد نامزد پایتخت «صحیفه سجادیه» شد

رئیس امور قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به نامزدی این استان برای کسب «پایتخت صحیفه سجادیه» گفت: با کسب این عنوان فعالیت‌های در خور و شایسته‌ای در این حوزه انجام شود.

یزد نامزد پایتخت «صحیفه سجادیه» شدبه گزارش ایکنا از یزد، حسین دشتی، رئیس امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز 14 آذرماه، در وبیناری با حضور مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت استان، اظهار کرد: گروه قرآن و عترت این اداره از چند بخش ساماندهی مؤسسات مانند «تمدید و تقاضای ایجاد مؤسسه» با مسئولیت فاطمه عبدالحسینی، «برگزاری دوره‌های آموزشی و آزمون سراسری قرآن و عترت» با مسئولیت سیدمحمدرضا نجم‌الهدی، «بیمه فعالان قرآنی» با مسئولیت حسین عبدالحسینی و «ارتباطات و هماهنگی مؤسسات قرآنی و شهرستان‌ها» با مدیریت حجت‌الاسلام حسن مظفری در حال ارائه خدمت به جامعه قرآنی است.

وی با اشاره به برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری «قرآن و عترت» در استان یزد، گفت: این آزمون هفته اول اسفندماه سال جاری در این استان و به صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار خواهد شد.

دشتی با اشاره به اینکه اول دی‌ماه سال جاری ثبت‌نام قرآن آموزان آغاز می‌شود، ادامه داد: این آزمون در سه گروه امتحانی «ترجمه و مفاهیم قرآن کریم» شامل دو  رشته، گروه «معارف اهل بیت (ع)» شامل سه رشته و «حفظ قرآن کریم» در 9 رشته برگزار خواهد شد و جوایز در نظر گرفته شده نیز اگر فردی بتواند در رشته حفظ کل از نمره حدنصاب، 75 از آزمون کتبی و 100 از آزمون شفاهی را کسب کند، بدون قرعه‌کشی یک میلیون تومان دریافت خواهد کرد.

وی افزود: همچنین اگر از حد نصاب نمره 75 از آزمون کتبی و 90 از آزمون شفاهی کسب کنند، بدون قرعه‌کشی 300 هزار تومان جایزه دریافت می‌کنند و بقیه در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شوند که 100 هزا تومان جایزه و خردسالان نیز 150 هزار تومان جایزه دریافت خواهند کرد.

رئیس امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از اختصاص جایزه ویژه استانی برای رشته «صحیفه سجادیه» خبر داد و به نامزدی این استان برای کسب پایتختی «صحیفه سجادیه» اشاره کرد و گفت: از بین شش استان کشور که متقاضی اخذ عنوان پایتخت صحیفه سجادیه بودند، استان یزد انتخاب شد که تا پایان سال 1400 پایتخت صحیفه سجادیه ایران خواهد بود و امیدواریم با همکاری مؤسسات و فعالان قرآنی بتوانیم به خوبی این کتاب گران‌سنگ و میراثی که از امام سجاد(ع) به دست ما رسیده، را معرفی و از غربت در آوریم.

وی نقش مدیران مؤسسات قرآنی در تشویق عموم مردم برای شرکت در رشته‌ صحیفه سجادیه آزمون را یادآور شد و  گفت: مدیران برای غربت‌زدایی از این کتاب گران‌سنگ  نقش مؤثری دارند و امیدواریم با کسب این عنوان فعالیت‌های در خور و شایسته‌ای در این حوزه انجام شود.

انتهای پیام
captcha