ضربه‌ها و پیمان شکنی‌های دشمنان باید مقابله به مثل شود
کد خبر: 3939018
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۸

ضربه‌ها و پیمان شکنی‌های دشمنان باید مقابله به مثل شود

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: ضربه‌های دشمن و پیمان شکنی‌های دشمنان باید مقابله به مثل شود و اگر دشمن با ما پیمان شکنی کرد، نباید خود را ملزم به پیمان با او بدانیم.

ضربه‌ها و پیمان شکنی‌های دشمنان باید مقابله به مثل شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام جمعه بخش مرکزی یزد 14 آذرماه در پیامی مکتوب اظهار کرد: جمعه گذشته شهادت یکی از مردان علم این سرزمین یعنی شهید فخری‌زاده را داشتیم. شهیدی که در عرصه‌های هسته‌ای و دفاعی توانست با همکاران خود قدرت دفاعی کشور را در راستای تامین امنیت و پیشرفت نظام اسلامی افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه ضمن محکوم کردن این حرکت و مطالبه جدی از مسئولان برای جبران آن و با قطع نظر از جایگاه رفیع شهادت و شهیدان راه خدا، لازم می‌دانم به چند نکته اشاره داشته باشم افزود: افزایش قدرت علمی در هر جامعه‌ای عامل توانمندسازی است و به قول مرحوم فردوسی؛ توانا بود هر که دانا بود. از این جهت پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: «در میان صداها سه صدا است که پرده‌ها را می‌درد و حجاب‌ها را برطرف می‌کند و انسان‌ها را به خدا نزدیک می‌کند که صدای قلم دانشمندان، صدای گام رزمندگان و صدای چرخ ریسندگان از آن جمله است.

مدرسی ادامه داد: به تعبیر دیگر جامعه اسلامی اگر بخواهد به عزت و پیشرفت دست پیدا کند باید به علم، امنیت و اقتصاد خود توجه داشته و بپردازد؛ همین سه صدایی که رهبر معظم انقلاب نیز مکررا و موکدا بر آن توصیه فرموده‌اند.

وی گفت: این ضربه‌ها و آسیب‌ها از جانب دشمن، که قطعا سرویس‌های جاسوسی غرب و اسرائیل با همدستی منافقان داخلی در آن دخیل بوده‌اند، نباید ما را از ادامه راه باز دارد و یا باعث انفعال و شکست روحی و سازش شود. قرآن کریم در آیه 104 سوره نساء می‌فرماید: «وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ؛ و نباید در کار دشمن سستی و کاهلی کنید که اگر شما به رنج و زحمت می‌افتید آنها نیز (از دست شما) رنج می‌کشند؛ با این فرق که شما به لطف خدا امیدوارید و آنها امیدی ندارند.» طبق این آیه، نباید از دشمنی دشمنان سستی بر شما عارض شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: راهبرد اقتدار نظامی و دفاعی را از یاد نبریم که اصل اساسی در مواجه با دشمن است و دشمن می‌خواهد ما را از دست یابی به این اقتدار بازدارد و لذا به فرموده قرآن در آیه 60 سوره انفال نظام اسلامی و ملت ما باید توجه کنند که «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللهِ وَعَدُوَّكُمْ؛ و شما (ای مؤمنان) در مقام مبارزه با آن کافران خود را مهیا کنید و تا آن حد که بتوانید از آذوقه و تسلیحات و آلات جنگی و اسبان سواری زین کرده، برای تهدید و تخویف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازید.»

وی ادامه داد: دشمن نسبت به اسلام، دین و نظام اسلامی و ایران عزیز، دشمنی دیرینه دارد و این کینه و دشمنی از عمق جانشان هویدا است که گاهی بر سر زبان‌های پلید آن‌ها آشکار می‌شود. در آیه 118 سوره آل عمران آمده «قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ» گرچه گاهی در ظاهر با لبخند خود می‌خواهند جمعی از ما را فریب دهند. همانگونه که قرآن می‌فرماید«إِذَا لَقُوكُمْ قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ»

مدرسی افزود: و بالاخره نباید تعارفات و لبخندهای ظاهری آنان در محافل رسمی جدی گرفته شود. چون قطعا در پشت این خنده‌ها خنجرها کشیده شده است؛ همانگونه که در دوران مذاکرات برجامی دیده شد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به اینکه ضربه‌های دشمن و پیمان شکنی‌های دشمنان باید مقابله به مثل شود و اگر دشمن با ما پیمان شکنی کرد، نباید خود را ملزم به پیمان با او بدانیم گفت: قرآن کریم می‌فرماید: «وَإِمَّا تَخَافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِيَانَةً فَانْبِذْ إِلَيْهِمْ عَلَى سَوَاءٍ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْخَائِنِينَ» و چنانچه از خیانتکاری گروهی (از معاهدین خود) سخت می‌ترسی در این صورت تو نیز با حفظ عدل و درستی، عهد آنها را نقض کن، که خدا خیانتکاران را دوست نمی‌دارد.

وی ادامه داد: باید از مجلس شورای اسلامی به جهت طرح دو فوریتی و تصویب آن پیرامون لغو پروتکل الحاقی تقدیر و تشکر شایسته کرد و از دولت می‌خواهیم تا به راهبردهای قرآنی توجه کامل داشته باشد؛ گرچه اصل تدبیر، عقل اندیشی و زمان سنجی کاملا باید مورد توجه قرار گیرد.این غیر از چراغ سبز به دشمن نشان دادن و جامعه را دو قطبی کردن است.

مدرسی افزود: امروز عده‌ای مجددا راهبرد دوگانه جنگ و صلح را به مانند گذشته پیش گرفته‌اند و اصحاب مذاکره را صلح طلب و دیگران را جنگ طلب معرفی می‌کنند و به نظر می‌رسد می‌خواهند در پرتوی این راهبرد دروغین مجددا در انتخابات آتی افکار عمومی را منحرف کنند. ضمن آنکه مجلس شورای اسلامی باید در عرصه کنترل قیمت‌ها و نظارت بر تولید، کاملا جدی و هوشیارانه عمل کند تا بیش از این مردم فشار اقتصادی از سوء مدیریت‌ها را تحمل نکنند.

وی اظهار کرد: در خاتمه عرض می‌کنم که قدم گذاشتن در مسیر انبیاء، که همان مسیر عبودیت و مبارزه با طاغوت است، هزینه‎ها و سختی‌ها دارد. و چه بسا این سختی‌ها همان امتحانات الهی است که باید مثل گذشته با صبوری، درایت، بردباری، همگرایی و وحدت در این امتحان هم پیروز شویم.

مدرسی گفت: باید دانست که امدادهای الهی برای این ملت در طول بیش از چهل سال گذشته وجود داشته و اینَک ما نیز چشم امید به امدادهای الهی دوخته‌ایم و باور داریم که «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم» و باور داریم «وَلَيَنْصُرَنَّ اللهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ» هر که خدا را یاری کند البته خدا او را یاری خواهد کرد که خدا منتهای اقتدار و توانایی است. و باور داریم که «الَّذِينَ طَغَوْا فِي الْبِلَادِ» آنان که در روی زمین ظلم و طغیان کردند. «فَأَكْثَرُوا فِيهَا الْفَسَادَ» و بسیار فساد و فتنه انگیختند. «فَصَبَّ عَلَيْهِمْ رَبُّكَ سَوْطَ عَذَابٍ» تا آنکه خدای تو بر آنها تازیانه عذاب پی در پی فرستاد «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ» خدای تو البته در کمینگاه (ستمکاران) است.

انتهای پیام
captcha