مشارکت ۹۳ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح «لاله‌های روشن»
کد خبر: 3940225
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

مشارکت ۹۳ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح «لاله‌های روشن»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد از مشارکت ۹۳ هزار دانش‌آموز در اولین دوره طرح ملی «لاله‌های روشن» در این استان خبر داد.

مشارکت ۹۳ هزار دانش‌آموز یزدی در طرح «لاله‌های روشن»به گزارش ایکنا از یزد، حسینعلی ملانوری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد 19 آذرماه در مراسم اختتامیه اولین دوره و افتتاحیه دومین دوره طرح ملی «لاله‌های روشن» اظهار کرد: این طرح، سرگذشت‌پژوهی و کنکاش دانش‌آموزان در زندگی شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد ۶۰۰ یادواره شهدا در سطح مدارس استان برگزار شد و ناحیه یک در این زمینه پیشتاز بود افزود: طرح ملی لاله‌های روشن نیز با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش‌آموزان همراه بود.

ملانوری بیان کرد: ارائه آثار ادبی و هنری، مقالات، سرگذشت‌پژوهی، ذکر خاطرات همرزمان شهدا، دیدار با خانواده شهدا و … از جمله برنامه‌هایی بود که در قالب این طرح ملی عملیاتی شد.

وی از لاله‌های روشن به عنوان یکی از زیربنایی‌ترین برنامه‌های حوزه پرورشی با مشارکت بالای دانش‌آموزان یاد کرد و گفت: فعالیت تشکل‌های دانش‌آموزی به ویژه بسیج دانش‌آموزی در این طرح قابل تقدیر است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد عنوان کرد: در یزد ۹۳ هزار دانش‌آموز در طرح ملی لاله‌های روشن مشارکت کردند که بخشی از این مشارکت به صورت حضوری قبل از شیوع کرونا و بخشی نیز به صورت مجازی بوده است.

ملانوری بیان کرد: در دومین دوره از این طرح برنامه‌ها و مناسبت‌هایی طراحی کردیم که با شروع این طرح در سال جدید و با مساعدت و همراهی همه مدیران مدارس شاهد رشد کمی و کیفی این رویداد بزرگ در مدارس استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: در سال جاری برای غنا بخشیدن به کیفیت اجرای برنامه لاله‌های روشنن، پویش سراسری «گنجینه خاکریز» شامل مجموعه‌ای از مستندات و مکتوبات دفاع مقدس منتشر می‌شود و در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.

ملانوری همچنین از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی از وسایل و اقلام در دست رزمندگان در دوران دفاع مقدس در سینما دانش‌آموز خبر داد و گفت: تولید آثار فاخر از مستندات شهدا از جمله ذکر خاطرات شهدا از زبان خانواده‌های آنها و قرار دادن آن در اختیار دانش‌آموزان را نیز در دستور کار داریم.

انتهای پیام
captcha