برنامه‌های هفته «قرآن و عترت» مدارس در یزد اعلام شد
کد خبر: 3940364
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹

برنامه‌های هفته «قرآن و عترت» مدارس در یزد اعلام شد

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد؛ برنامه‌های هفته «قرآن، عترت و نماز» در مدارس این استان را تشریح کرد.

برنامه‌های هفته «قرآن و عترت» در یزد اعلام شدسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: هفته «قرآن، عترت و نماز» امسال از 24 آذرماه آغاز و تا 30 آذرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: روز دوشنبه به نام «مدرسه مجازی؛ دانش‌آموز انقلابی» نامگذاری شده که مرحله آموزشگاهی مسابقات قرآن، عترت و نماز ویژه دانش‌آموزان در استان آغاز خواهد شد.

غفاریان با اشاره به اینکه روز سه شنبه و چهارشنبه، 25 و 26 آذرماه به ترتیب به نام‌های «اخلاق و معنویت؛ پیروی از ولایت» و «سردار سلیمانی، الگوی نوجوانان ایرانی» نامگذاری شده است افزود: به این مناسبت نیز آشنایی با مرجعیت و ولایت فقیه، تربیت حافظان قرآن در فضای مجازی و همچنین برگزاری محافل قرآنی یادبود سردار سلیمانی را خواهیم داشت.

وی روز پنج‌شنبه، 27 آذرماه را به نام «قرارگاه مجازی؛ کانون فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز» دانست و از شبکه‌سازی دانش‌آموزان و فرهنگیان فعال در حوزه قرآن، عترت و نماز در فضای مجازی به عنوان فعالیت شاخص این روز یاد کرد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: روز جمعه به نام «نماز جمعه، خانواده، فرهنگ مهدوی» نامگذاری شده که برگزاری نشست‌های مجازی انتظار و مهدویت، گفتمان دینی و امام شناسی از فعالیت‌های شاخص این روز خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه روز شنبه و یکشنبه، 29 و 30 آذرماه به نام «فضای مجازی؛ تمدن اسلامی» و «دختران ایرانی، رهروان زینبی» نامگذاری شده بیان کرد: اجرای برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در شب میلاد حضرت زینب (س)، برگزاری جشن تکلیف دختران در بستر مجازی و منازل و همچنین پیش اجلاسیه‌های نماز از جمله برنامه‌های این دو روز در این هفته خواهد بود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های این هفته به صورت غیرحضوری، در خانه و با استفاده از امکانات فضای مجازی بویژه شبکه دانش آموزی شاد برنامه‌ریزی و برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha