۲۵ درصد شهدای یزد از جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان هستند
کد خبر: 3940370
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

۲۵ درصد شهدای یزد از جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان هستند

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و فرهنگیان همواره در دوران دفاع مقدس گنجینه عظیمی بودند گفت: ۲۵ درصد شهدای استان از جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان هستند.

۲۵ درصد شهدای یزد از جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان هستندبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از آموزش و پرورش، محمد فاضلی، معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اظهار کرد: آموزش پرورش، مدارس و دانش‌آموزان همواره در تمام دوران دفاع مقدس گنجینه عظیمی بودند و ۲۵ درصد شهدای استان یزد از جامعه دانش‌آموزی و فرهنگیان هستند.

فاضلی یادآور شد: دانش‌آموزان هم در دوران دفاع مقدس و همم بعد از آن دوران و هم در حال حاضر، نقش بسیار مهمی در عرصه‌های مختلف ایفا کردند و شهید محمدحسین ذوالفقاری، شهید ۱۲ ساله دفاع مقدس نیز از دیار یزد در جبهه‌ها حضور یافت به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه یزد مملو از این شهداست و فرهنگ ایثار و شهادت هرگز خاموش نخواهد شد، تاکید کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۰ هم یادواره‌ها همچنان به طور مستمر ادامه داشته باشد.

نوری‌زاده، معاون هماهنگی سپاه الغدیر استان یزد نیز با اشاره به اینکه یزد امسال میزبان دومین کنگره ملی ۴ هزار شهید استان یزد است، اظهار کرد: برنامه‌های این کنگره در ۲۱ کمیته در حال پیگیری است و همت استاندار یزد و پیگیری‌های وی و دیگر مسئولان کمیته‌ها، اتفاقات خوبی را در رابطه با برگزاری مراسم مرتبط با شهدا در استان رقم زده است.

نوری‌زاده با اشاره به اینکه استان یزد ۴ هزار شهید دارد، افزود: یکی از برنامه‌های این کنگره این است که به ازای هر شهید استان، ۴۰ خدمت به مردم ارائه شود.

وی بیان کرد: برنامه‌ای که کمیته فرهنگیان دنبال می‌کند، ۴ هزار مقاله دانش‌آموزی و ایجاد ۴ هزار متر فضای آموزشی است که فعالیت‌های آن آغاز شده و پوستر این دو برنامه به زودی رونمایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha