شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اکوسیستم جدید صنعتی حمایت شوند
کد خبر: 3940524
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
سورنا ستاری:

شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اکوسیستم جدید صنعتی حمایت شوند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه در زمان تحریم‌ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار اهمیت دارد، اظهار کرد: تلاش دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر این است که بتواند اکوسیستم جدیدی را در صنعت کشور ایجاد کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، امروز، 22 آذر ماه به استان مرکزی سفر کرد و در جریان این سفر در مراسم رونمایی از شیرهای دروازه‌ای متروکاندوئیت ۴۲ اینچ ۶۰۰ که از سوی شرکت گداختار اراک با کارفرمایی شرکت مهندسی توسعه نفت جهت استفاه در پروژه خط لوله گوره - جاسک ساخته شده است، بیان کرد: خط لوله گوره جاسک یکی از پروژه‌های اصلی وزارت نفت است و همکاری و تلاش سیستم دولتی و بخش خصوصی در راستای اجرای پروژه قابل توجه و تقدیر است.

وی در تشریح استفاده از روش‌های جدید در توسعه تکنولوژی و نگاه جدید جوانان به صنعت و تولید، اظهار کرد: چگونگی تزریق نوآوری در صنعت یکی از مسائل مهم شرکت‌های بزرگ است. اگر این نوآوری در صنعت تزریق نشود در نهایت با اتفاقات و معضلاتی که در شرکت‌های بزرگ اراک ایجاد شده مواجه خواهیم شد. در این حالت شرکت بزرگ می‌شود، اما نمی‌تواند در حوزه نوآوری و تنوع محصولی در سیستم و جهان جدید ورود پیدا کند. ازاین رو بهترین راه تزریق نوآوری در سیستم‌های صنعتی، استفاده از استارتاپ‌های کوچک است.

ستاری ادامه داد: تبدیل شرکت ماشین‌سازی و شرکت گداختار به شتاب‌دهنده کسب و کار و ایجاد یک شرکت مشترک اتفاق مبارکی برای جوانان فعال در استارتاپ‌های کوچک است. تنوع کار و محصول زمانی رخ می‌دهد که مکانیسم تزریق نوآوری به درستی در شرکت ایجاد شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به آغاز همکاری شرکت ماشین‌سازی و گداختار از 2 سال پیش تاکنون، بیان کرد: اجرای این طرح الگویی برای کشور است که چگونه در جذب نوآوری خلاق باشد. گسترده شدن یک شرکت می‌تواند عاملی برای گستردگی تمامی ابعاد آن و سخت شدن ایجاد یک محصول جدید باشد و قطعاً واحدهای آلاینده داخل شرکت نیز نمی‌توانند تأثیرگذاری مناسب را داشته باشند.

ستاری اضافه کرد: ابتکاری که امروز رخ داده و شرکت مشترکی در قالب همکاری این دو واحد صنعتی ایجاد شده، بسیار مبارک است و به نتیجه رساندن این اقدام بزرگ بسیار ارزشمند است و در بخش خصوصی احتیاج به یک جسارت و باور درست دارد که امیدست خیر و برکت این اقدام برای تمام کشور رقم بخورد. خوشبختانه این استان در حوزه علوم دانش‌بنیان از جمله استان‌های فعال کشور است و شرکت ماشین‌سازی اراک و شرکت دانش‌بنیان بخش خصوصی در بخش تولید و داخلی‌سازی محصولات تحریمی همکار خوبی با یکدیگر دارند.

وی ادامه داد: امروز همکاری نزدیکی را بین شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و شرکت‌های بزرگ قدیمی شاهد هستیم و بدون تردید این همکاری، نوآوری را به این شرکت‌های قدیمی تزریق می‌کند. در زمان تحریم‌ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار اهمیت دارد و تلاش دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر این است که بتواند اکوسیستم جدیدی را در صنعت کشور ایجاد کند.

ستاری ضرورت به کارگیری جوانان مستعد دانشگاهی در راستای تولید محصولات تحریمی را متذکر شد و افزود: بیش از 5500 شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعالیت دارند و باعث شده که بیش از 300 هزار اشتغال مستقیم ایجاد شود که بیشتر افراد متخصص را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام
captcha