جشنواره قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3940547
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

جشنواره قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در یزد برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری جشنواره «قرآن، عترت و نماز» ویژه دانش‌آموزان استان همزمان با آغاز هفته «قرآن و عترت» خبر داد.

رقابت قرآنی دانش‌آموزان در یزد برگزار می‌شودسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا، از برگزاری مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزان در این استان خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات همانند سال‌های گذشته در استان اجرا خواهد شد، اما با این تفاوت که امسال با توجه به شیوع کرونا و شرایط بحرانی به وجود آمده در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان یزد افزود: این مسابقات در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود که آغاز نخستین مرحله این دوره از مسابقات در سال تحصیلی جاری، 23 آذرماه همزمان با آغاز هفته قرآن و عترت در استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در گروه پسران در 14 رشته و در گروه دختران در 12 رشته برگزار می‌شود بیان کرد: این مسابقات در بخش «قرآن» در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی و ویژه و تفسیر قرآن، در بخش «عترت» در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی (ویژه پسران) و در بخش «نماز» شامل رشته‌های احكام، اذان و انشای نماز برگزار خواهد شد.

غفاریان با اشاره به اینکه مرحله اول این دوره از مسابقات تا 22 بهمن ماه در سطح آموزشگاه‌ها اجرایی می‌شود گفت: با اجرای این مسابقات به نوعی جشنواره مجازی قرآنی در سطح آموزشگاه‌ها را خواهیم داشت که تا پایان امسال برترین‌ها در بخش آموزشگاهی و نواحی و منطقه مشخص و به مسابقات استانی که اوایل فرودین ماه سال آینده برگزار خواهد شد، راه می‌یابند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: سال گذشته در مرحله آموزشگاهی 109 هزار دانش‌آموز در این استان در رقابت‌های قرآنی شرکت کرده بودند و امیدواریم امسال نیز مسئولان مدارس به‌ویژه معاونان پرورشی نسبت به اطلاع‌رسانی و مشارکت حداکثری دانش‌آموزان تلاش مضاعفی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha