وضعیت ذخایر خونی در اصفهان مناسب است
کد خبر: 3940549
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

وضعیت ذخایر خونی در اصفهان مناسب است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در حال حاضر مسئله کمبود ذخایر خونی در استان برطرف شده، ولی تداوم این شرایط مشروط به حضور دائمی مردم برای اهدای خون است.

وضعیت ذخایر خونی در استان اصفهان مناسب است

مجید زینلی، مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، درباره وضعیت اهدای خون در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در این بازه زمانی، در اواخر آبان و اوایل آذرماه، با کاهش ذخایر خونی روبرو شدیم و با انتشار فراخوانی، از مردم برای اهدای خون دعوت کردیم که خوشبختانه مردم خیلی خوب به این فراخوان جواب دادند و اهدای خون مناسبی صورت گرفت و مسئله کمبود ذخایر برطرف شد.

وی افزود: اکنون در شرایط خوبی به سر می‌بریم، ولی تداوم این شرایط مشروط و منوط به این است که مردم همچنان برای اهدای خون مراجعه کنند. اهدای خون باید همیشگی باشد، چون مصرف خون همیشگی است. امیدواریم با توجه به سردی هوا، مردم اهدای خون را فراموش نکنند و همچنان برای این کار برنامه داشته باشند تا ما بتوانیم خدمات خوبی به مراکز درمانی ارائه دهیم. اگر خدای نکرده اهدای خون فراموش شود، قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان تصریح کرد: ما مرتبا از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی، فراخوان منتشر کرده و مردم را به اهدای خون دعوت می‌کنیم. برنامه‌های تبلیغی نیز در این خصوص از رسانه ملی پخش می‌شود و گروه‌ها و NGOهای زیادی هستند که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند.

انتهای پیام
captcha