اهدای خون در خراسان‌جنوبی 2.5 درصد افزایش یافت
کد خبر: 3941040
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
از ابتدای امسال؛

اهدای خون در خراسان‌جنوبی 2.5 درصد افزایش یافت

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال تا 23 آذر حدود 15 هزار و 151 نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 2.5 درصد افزایش داشته است.

اهدای خون در خراسان‌جنوبی از ابتدای امسال 2.5 درصد افزایش یافتبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ابراهیم میری مقدم، مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی، امروز 24 آذر در حاشیه اهدای خون جمعی از روحانیون اهل سنت و تشیع در جمع خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به هماهنگی با دفتر نمایندگی امور اهل سنت خراسان جنوبی حدود 20 نفر از این افراد، امروز برای اهدای خون مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه این افراد در فرهنگ‌سازی اهدای خون نقش بسیار مهمی دارند، افزود: باتوجه به اینکه این افراد اکثرا ائمه جماعات هستند می‌توانند در ترویج فرهنگ اهدای خون بسیار موثر باشند.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال تا 23 آذر حدود 15 هزار و 151 نفر برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 2.5 درصد افزایش داشته است.

میری مقدم با بیان اینکه با توجه به شرایطی که در پیش داریم انتظار داریم که در طی چند ماه پایانی سال مردم همراهی لازم را در اهدای خون و پلاسما داشته باشند، تصریح کرد: انتقال خون یک مرکز درمانی نیست و سالم‌ترین افراد برای اهدای خون به این مراکز مراجعه می‌کنند؛ بنابراین افراد دلواپسی برای انتقال ویروس کرونا نداشته باشند.

وی ادامه داد: برخی از افراد از کاهش سیستم ایمنی خود نیز در نتیجه اهدای پلاسما ترس دارند که باید گفت این ترس نیز بی مورد  است چراکه اهدای خون و پلاسما هیچ تاثیری در تحلیل سیستم ایمنی افراد ندارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با بیان اینکه اکنون تعداد اهداکننده پلاسما معادل تعداد درخواست‌هایی است که از بیمارستان داریم، تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم برای ذخیره‌سازی پلاسما برای فصل زمستان همراهی کنند.

انتهای پیام
captcha