اجرای طرح «نذر خون» در همدان
کد خبر: 3942653
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
به‌مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی؛

اجرای طرح «نذر خون» در همدان

مدیرکل انتقال خون استان همدان از اجرای طرح نذر خون در این استان هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد.

اجرای طرح «نذر خون» در همدانافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه طرح نذر خون هم‌زمان با سالگرد سردار شهید سلیمانی در سراسر کشور اجرا خواهد شد، گفت: خوشبختانه استان همدان از ذخایر خونی مناسبی برخوردار است. با توجه به اینکه وضعیت استان همدان از منظر ذخایر خونی مناسب است، فراخوانی در زمینه نذر خون نخواهیم داشت.

محمدی ادامه داد: در حالت عادی ذخایر خونی در استان همدان باید تا هفت روز وجود داشته باشد که الان ذخایر خونی ما تا 9 روز جوابگوست. مراجعه زیاد مردم به پایگاه‌های انتقال خون سبب ازدحام جمعیت می‌‌شود و این امر امکان شیوع ویروس کرونا را بیشتر می‌کند. علاوه بر این ذخایر خونی فقط تا یک هفته قابلیت نگهداری دارند و با خون‌گیری زیاد از مراجعه‌کنندگان ممکن است بخشی از خون‌ها قابل‌ استفاده نباشد.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه طی دو هفته آینده با فروکش کردن ویروس کرونا، ممکن است مصرف خون در بیمارستان‌ها به علت انجام عمل‌های جراحی افزایش یابد، اظهار کرد: شاید در هفته‌های آینده با افزایش مصرف خون میزان خون‌گیری از مراجعه‌کنندگان نیز افزایش یابد که در صورت نیاز فراخوانی برای دعوت از اهداکنندگان خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha