یادواره 1637 شهید شهرستان یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3943727
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹

یادواره 1637 شهید شهرستان یزد برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد از برگزاری اولین یادواره شهید سردار سلیمانی و یک‌هزار و 637 شهید شهرستان یزد، در روز نهم دی‌ماه خبر داد.

یادواره 1637 شهدای شهرستان یزد برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، عباس جوکار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد، امروز، 7 دی ماه در جمع خبرنگاران از برگزاری اولین یادواره شهید سردار سلیمانی و یک‌هزار و 637 شهید شهرستان یزد خبر داد و اظهار کرد: این یادواره با محوریت خدمت‌رسانی به مردم، در روز سه‌شنبه، 9 دی‌ماه جاری از ساعت 13:30 در محل ورزشگاه شهید نصیری و با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به دیدار و سرکشی از 750 خانواده شهید در یزد در هفته گذشته گفت: با توجه به شیوع کرونا، از این خانواده شهدا دعوت شد تا از طریق شبکه استانی یزد بیننده یادواره شهدای شهرستان باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای استان در اسفندماه سال جاری بیان کرد: استان یزد 4 هزار شهید دارد که بیش از نیمی از این شهدا، متعلق به مرکز استان هستند و برای هر شهید 40 خدمت تعریف شده تا با ارائه این خدمات در قالب طرح شهید سردار سلیمانی بتوان راه و رسم شهدا را که خدمت به مردم و گذشتن از خود برای اسلام و امنیت کشور بوده، ادامه داد.

جوکار این خدمات را شامل ایجاد فضای آموزشی، تامین مسکن محرومان، تامین بسته‌های معیشتی، ساخت اماکن مذهبی و مسجد و ... اعلام کرد و افزود: در گام اول و با توجه به شرایط اقتصادی، وام‌های قرض‌الحسنه راه‌اندازی که در این طرح بیش از 556 میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت شد.

وی ادامه داد: در حوزه محرومیت‌زدایی 15 پروژه بالغ بر 120 میلیون تومان تحویل گروه‌های جهادی شده که در این پروژه‌ها تعمیر و بهسازی منازل نیازمندان صورت می‌گیرد و در قالب ایجاد فضاهای مذهبی و مساجد نیز دو پروژه در منطقه اسکان شامل مسجد امام علی (ع) و مسجد امام حسن(ع)  با مشارکت بسیج سازندگی و همکاری خیران و بهره‌مندی از ظرفیت مردمی و گروه‌های جهادی در حال انجام است.

جوکار افزود: از اواخر مهرماه تا پایان هفته بسیج، 18 هزار و 216 بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد و 4 هزار بسته دیگر نیز در روز برگزاری یادواره شهدا در بین نیازمندان شناسایی شده توزیع خواهد شد، همچنین 4 هزار و 353 بسته بهداشتی توزیع شده و 4 هزار بسته دیگر در روز یادواره توزیع می‌شود.

دبیر ستاد یادواره شهدای شهرستان یزد، اختصاص هدایای نقدی ویژه محرومان حاشیه شهر و نیازمندان، توزیع 14 هزار و 457 پرس غذای گرم را  از دیگر اقدامات دانست و از اهدای 55 سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند خبر داد و یادآور شد: همچنین 110 سری جهیزیه در روز برگزاری یادواره شهدای شهرستان به زوج‌های نیازمند اهدا خواهد شد.

جوکار افزود: در مدت ذکر شده، 1910 بسته لوازم‌التحریر، 5838 بسته یک کیلویی گوشت قرمز و 8370 بسته 3.5 کیلویی گوشت مرغ بین نیازمندان در قالب طرح شهید سلیمانی توزیع شده و همزمان با برگزاری یادواره، 400 رأس گوسفند جهت ذبح به کشتارگاه فرستاده می‌شود که پیش‌بینی می‌شود 8 تن گوشت تامین و بین نیازمندان توزیع شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مرکزی یزد، تولید 10 میلیون و 828 هزار ماسک و 9 هزار و 795 گان توسط گروه‌های جهادی را یادآور شد که در سطح شهرستان و استان و خارج از استان توزیع شده است.

تهیه کلیپ و سرودهای متناسب با شهدا توسط گروه‌های سرود شهرستان یزد، بازسازی مدارس و فضای آموزشی و بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان، اجرای طرح نذرخون و ... را از دیگر محورهای سخنان جوکار بود.

انتهای پیام
captcha