طرح مناسب‌سازی شهر یزد الگویی برای دیگر شهرها باشد
کد خبر: 3944295
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱

طرح مناسب‌سازی شهر یزد الگویی برای دیگر شهرها باشد

معاون وزیر کشور با اشاره به اجرای بسیار خوب طرح‌های مناسب‌سازی شهری در یزد گفت: این طرح‌ها می‌تواند به الگویی مناسب برای دیگر شهرهای کشور تبدیل شود.

طرح مناسب‌سازی شهر یزد الگویی برای دیگر شهرها باشدبه گزارش ایکنا از یزد، مهدی جمالی‌نژاد، معاون وزیر کشور، 9 دی‌ماه در نشست ستاد ملی مناسب‌سازی به میزبانی یزد، اظهار کرد: یکی از اقدامات شورای پنجم در یزد، تغییر نگاه و گفتمان بود و حرکات نرم افزاری توانسته یک جریان در شهرها ایجاد کند. در بسیاری از شهرها با هزینه‌های کم می‌توان کارهای بزرگ انجام داد اما متاسفانه از مردم دریغ می‌شود.

جمالی‌نژاد با اشاره به اجرای بسیار خوب طرح‌های مناسب‌سازی در یزد گفت: این طرح‌ها می‌تواند به الگویی مناسب برای 400 شهر و 37 هزار روستای کشور تبدیل شود و امیدوارم تغییر نگرش و تغییر گفتمان که در شهر یزد ایجاد شد، در شهرهای دیگر نیز شاهد باشیم.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این نشست بیان کرد: در دوره فعالیت شورای پنجم توجه به ویژه ای به حوزه نرم افزاری و ضرورت‌ها و نیازهای شهری شده است.

طالبی بیان کرد: یکی از انتقاداتی که همواره به فعالیت‌های شهرداری یزد وجود داشت، نگاه تک بعدی در حوزه عمرانی بود و سایر مسائل در حاشیه قرار می‌گرفت اما امروز شاهدیم که نیازهای مردم در سایر ابعاد نیز در کانون توجه قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به نوع نگاه و اقدامات ستاد ملی مناسب سازی به استان یزد، برخی از مشکلات و مسائل موجود در شهرسازی و نحوه مناسب سازی، رفع شود.

جمال الدین عزیزی، شهردار یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه شهر یزد بعد از ثبت جهانی یک ماموریت ویژه پیدا کرد و آن، افزایش کیفیت زندگی در شهر بود گفت: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم کیفیت زندگی در شهر جهانی یزد افزایش یافته که امنیت و رفاه کامل وجود داشته باشد و مناسب سازی معابر شهری نیز به عنوان یکی از مولفه‌های رفاه و امنیت برای افراد دارای محدودیت‌های حرکتی مدنظر قرار گرفت.

عزیزی بیان کرد: اکنون دیگر مناسب‌سازی شهرها یک انتخاب نیست بلکه یک الزام است و حرکتی که آغاز شده، متوقف نخواهد شد زیرا مطالبه‌گری که در این زمینه وجود دارد اجازه نمی دهد که این حرکت متوقف شود.

شهردار یزد با اشاره به اینکه در مرداد 99 یزد به عنوان پایلوت شهر دسترس‌پذیر انتخاب شد، تصریح کرد: با این رویداد، مناسب‌سازی در یزد شتاب گرفت و یکی از مهمترین و بزرگترین پروژه‌های مناسب‌سازی کشور با عنوان هفت خوان که امروز افتتاح می‌شود، به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: مناسب سازی اتوبوس‌های شهری، مناسب سازی مبلمان شهری، مناسب سازی 900 کیلومتر از معابر سطح شهر و ...همه در راستای دسترس پذیر کردن شهر یزد به اجرا درآمد.

شهردار یزد در مورد طرح هفت خوان نیز بیان کرد: هدف این بود که در طول این مسیر 10 کیلومتری، هیچ فردی از جمله معلولان در طی کردن یک مسیر با مانع مواجه نشوند که این امر با همکاری تمام مناطق شهرداری یزد و پیگیری کمیته مناسب سازی شورای شهر یزد محقق شد.

انتهای پیام
captcha