برنامه‌های کمیته فرهنگی کنگره شهدای یزد تشریح شد
کد خبر: 3944691
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

برنامه‌های کمیته فرهنگی کنگره شهدای یزد تشریح شد

رئیس کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد با اعلام برنامه‌های این کمیته، از اجرای 28 عنوان برنامه شاخص خبر داد.

28 عنوان برنامه در کمیته فرهنگی کنگره شهدای یزد اجرایی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رئیس کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد، امروز، 11 دی‌ماه در جمع خبرنگاران، با تشریح برنامه‌های این کمیته اظهار کرد: کمیته فرهنگی این کنگره می‌تواند با اقدامات و برنامه‌های مختلف موثرترین کمیته کنگره باشد.

وی با اشاره به اینکه هر امر مقدسی که برای اقشار مختلف دست‌نیافتنی و اسطوره‌ای شد، شاید مردم در ارتباط قلبی با آن دور شوند و از داستان‌ها محسوب شود گفت: در این راستا آموزه‌های قرآنی، ائمه اطهار(ع) و شهدا را نباید دست‌نیافتنی کنیم زیرا که آنها در بین سایر مردم زندگی می‌کرده‌اند و فقط اقدام خاصی در منش زندگی و رفتارهای خود داشتند که منجر به تعالی شدن آنها شد لذا باید با این نگاه و در این قالب برنامه‌های مختلفی اجرایی شود.

ملازینلی ادامه داد: برنامه‌هایی که طرح‌ریزی شده، بخش‌های محله‌ای که تاکنون و در سال‌های گذشته نسبت به اجرای برنامه‌ها و برگزاری یادواره‌ها در محلات فعال بوده‌اند، از جمله کانون‌های فرهنگی و هنری، پایگاه‌های محله‌ای، سمن‌ها و انژیوهای فعال، مورد توجه قرار گرفت زیرا معتقدیم موثرترین حرکت، حرکت‌های خودجوش از طرف اهالی محله و مجامع فرهنگی و هنری اتفاق خواهد افتاد، لذا رویدادهای مستمر توسط این بخش‌ها در حوزه فرهنگی و هنری تعطیل نشد و علاوه بر آن برنامه‌های دیگری اجرایی شد و یا در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا، اما برنامه‌ها در قالب‌های مختلف از جمله فضای مجازی به نام کنگره شهدا مزین شد .

وی؛ برگزاری جشنواره هنر قرآنی «دانش» برای اولین بار در کشور ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری جشنواره «خشدلانه2» در حوزه طنز و استندآپ کمدین و در قالب بخشی به نام طنز دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد که هنرمندان در قالب این جشنواره که برای دومین سال پیاپی برگزار می‌شود، آثار را ارسال و یاد شهدا در حوزه دفاع مقدس زنده شد.

ملازینلی؛ نمایش عاشورایی، یادواره شهید دانش، مسابقه جاده یوتیوب با محوریت شهدای مدافع حرم، روایت عاشقی به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و تبیین شخصیتی ایشان، طرح محله‌ای شهید سلیمانی و مستند مرزهای عاشقی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

رئیس کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد بیان کرد: همچنین با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، جشنواره قصه‌گویی «شب چله» اجرایی شد و جشنواره قصه‌گویی «سرداران شهید» در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی؛ ساخت 30 دقیقه انیمیشن سه‌بعدی با موضوع دفاع مقدس، 10 طرح اینفوگرافی با موضوع شهدا، ساخت 10 دقیقه موشن‌گرافی با موضوع نقش سپاه‌الغدیر در عملیات دفاع مقدس، ساخت تیزر تبلیغاتی دومین کنگره ملی شهدای استان، ساخت 10 دقیقه سرود و ... را از دیگر فعالیت‌های این کمیته اعلام کرد.

ملازینلی با بیان اینکه چهار برنامه ویژه برای معرفی شهدای استان در این کمیته در نظر گرفته شده است، ساخت مستند ویژه شهدا، آماده‌سازی و آذین‌بندی اتوبوس گردشگری را از جمله این برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: برنامه رادیو «شهر آرا» نیز با محوریت چهار شهید شاخص استان و ساخت سه قسمت ویژه برنامه «یزدبانو» با محوریت شهدای شاخص زن استان در حال تولید است.

وی؛ تقدیر ویژه از جانبازان ضایعه نخاعی و خانواده‌هایشان، حمایت از گروه‌های سرود فاخر شهر یزد، حمایت از راه‌اندازی سایت «شهدای شهر یزد» به چند زبان دنیا را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

یادآور می‌شود؛ اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد با محوریت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی اسفندماه امسال به میزبانی شهر یزد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha