توزیع 3 هزار بسته معیشتی در شهرستان یزد
کد خبر: 3944810
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
در قالب طرح «شهید سلیمانی» انجام شد؛

توزیع 3 هزار بسته معیشتی در شهرستان یزد

رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد گفت: در قالب طرح «شهید سلیمانی» بیش از 3 هزار بسته معیشتی، به ارزش 10 میلیارد ریال در این شهرستان توزیع شده است.

توزیع 3 هزار بسته معیشتی در شهرستان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد، امروز 12 دی‌، در مراسم اختتامیه طرح شهید سلیمانی در شهرستان یزد که در محل امامزاده سیدجعفر محمد(ع) برگزار شد، اظهار کرد: جهاد در دو بخش جانی و مالی ذکر شده و یزد جزو شهرهای مذهبی ایران است که دین‌داری و تدین مردم مدیون مداخله‌های مالی متمولان و ثروتمندان متدین است که بخشی از اموال خود را تقدیم خداوند کرده‌اند.

زارع‌زاده افزود: کلمه مقدس وقف در استان یزد بسیار مورد توجه قرار گرفته و این استان در رده پنج استان اول کشور به لحاظ تعداد موقوفات قرار دارد و بخش عمده‌ای از این موقوفات در مراسم سیدالشهدا(ع) هزینه و بخش دیگری از موقوفات نیز خرج رفاه اجتماعی مردم می‌شود.

وی ادامه داد: گاهی در کشور شرایط خاصی به وجود می‌آید که همچون ویروس منحوس کرونا فضای جامعه تحت تأثیر قرار گرفته و برخی از افراد جامعه نیازمند کمک می‌شود که خوشبختانه در مدیریت جدید اوقاف کشور مراکز اجتماعی، فرهنگی و قرآنی با عنوان «افق» بخشی از درآمدهای امامزادگان و بقاع‌متبرکه در راستای کمک به اقشار آسیب‌پذیر هزینه می‌‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد، بیان کرد: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون و با اجرای طرح‌های مختلف، مراحلی از توزیع بسته‌های معیشتی با عناوین «دست‌های مهربان»، «ضیافت همدلی»، «تبرکات مهدوی»، «تبرکات علوی»، «شمیم حسینی» و طرح «شهید سلیمانی» انجام شده و این حرکت ادامه خواهد داشت که در روزهای آینده در طرح «تبرکات فاطمی» استمرار دارد و تا نیاز و مشکل در جامعه وجود دارد، خیران و امامزادگان و همچنین واقفان همت کرده و خدمت خواهند کرد.

زارع‌زاده افزود: در طرح «شهید سلیمانی» طی روزهای گذشته و نامگذاری که انجام شد، در 12 شهرستان استان نشست‌هایی برگزار و بسته‌های معیشتی توزیع شد و امروز با عنوان دوازدهمین شهرستان شاهد اختتامیه طرح شهید سلیمانی در شهرستان یزد هستیم.

وی ادامه داد: وقف هرگز تمام نمی‌شود و در یزد موقوفه‌ای وجود دارد که مربوط به 700 سال پیش است و همچنان عواید آن برای مردم هزینه شده و خیرات و مبرات آن برای واقفان ماندگار است.

محمدحسین کاظمی، رئیس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد نیز در این مراسم، گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه در راستای انجام یکی از رسالت‌های اجتماعی خود که خدمت‌رسانی به اقشار جامعه است با همکاری خیران و از محل منفعتی موقوفات در طرح شهید سلیمانی بیش از 3 هزار بسته و به ارزش 10 میلیار ریال در شهرستان یزد توزیع کردند.

انتهای پیام
captcha