شهیدان سلیمانی و المهندس شهادت را بر مرگ در بستر ترجیح دادند
کد خبر: 3945492
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
دبیر کل عصائب اهل حق عراق:

شهیدان سلیمانی و المهندس شهادت را بر مرگ در بستر ترجیح دادند

دبیر کل عصائب اهل حق عراق با اشاره به فداکاری‌های شهیدان سلیمانی و المهندس برای استقرار امنیت در عراق گفت: آنها مرد میدان‌های جنگ و شهادت‌طلب بودند و شهادت را بر مرگ در بستر آرامش ترجیح دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، شیخ قیس خزعلی دبیر کل عصائب اهل حق عراق شامگاه یکشنبه، 14 دی در گفت‌و‌گویی با شبکه لبنانی العهد به مناسبت سالگرد شهادت سرداران سلیمانی و المهندس گفت: در این روز ما یاد و خاطره این شهیدان که رهبران  پیروزی بر تروریسم بودند را گرامی می‌داریم.

وی افزود: ما همچنین یاد شهدایی را که در قتل عامی که ایالات متحده آمریکا مدتی قبل از ترور این سرداران شهید، در مرز عراق با سوریه انجام داد، گرامی می‌داریم.  

 شیخ خزعلی ادامه داد: من فکر می‌کنم گرامیداشت این شهدا، طلب مغفرت الهی برای ارواح آنها و یادآوری مظلومیت آنها لازم است. ما جنایت بزرگ آمریکایی‌ها در ترور حاج قاسم سلیمانی و المهندس را از یاد نمی‌بریم.


وی ادامه داد: ما برای ذکر اخلاق، آثار، فداکاری‌ها و قهرمانی‌های آنها به مدت زمانی طولانی نیاز داریم. شهید سلیمانی عاشق انسانیت بود و علی‌رغم مقام رسمی بالای خود، در اوج فروتنی و سادگی قرار داشت.

دبیر کل عصائب اهل حق ادامه داد:  روزی که موصل سقوط کرد، شهید سلیمانی همه چیز را رها کرد و در فرودگاه بغداد حاضر بود. او کسی است که انبار های وزارت دفاع را باز کرد و اسلحه‌های ایرانی را به دست داوطلبان عراقی داد. او کسی است که هنگام تهدید، در دفاع از بغداد عزیز شرکت کرد.

در حالی که گلوله‌های خمپاره در نزدیکی او فرود می‌آمد، او برای مرگ اهمیتی قائل نبود. قاسم سلیمانی شخصی است که در نبردهای آزادسازی شهر تکریت و شهر فلوجه در میادین میدان حضور داشته است. وقتی نیروهای داعش به سمت اربیل کردستان رفتند سریعا خود را به آنجا رساند.

شیخ خزعلی افزود: سلیمانی برای دفاع از اربیل، بغداد، جرف الصخر و مناطق تکریت و فلوجه تمام توان خود را به کار گرفت. او مردی بود که عراق را دوست داشت؛ از عراق دفاع کرد؛ با خطر روبرو شد و جان خود را به خاطر عراق به خطر انداخت.

وی درباره شهید  ابومهدی المهندس گفت: این مرد بزرگ و شریف عراقی، فرزند بصره بود. این دو نفر به دست شرورترین افراد این زمان یعنی ترامپ و نتانیاهو به شهادت رسیدند. آنها مرگ در بستر را قبول نکردند و به دنبال شهادت بودند.
انتهای پیام
captcha