پایان‌نامه‌ها و مقالات با موضوع شهدا در یزد حمایت می‌شوند
کد خبر: 3945698
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱

پایان‌نامه‌ها و مقالات با موضوع شهدا در یزد حمایت می‌شوند

مسئول کمیته دانشگاهیان دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با اشاره به برنامه‌های این کمیته، از حمایت پایان‌نامه‌ها و مقالات در حوزه پژوهشی با موضوع شهدا در استان خبر داد.

پایان‌نامه‌ها و مقالات با موضوع شهدا در یزد حمایت می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، قاسم بریدلقمانی، رئیس دانشگاه یزد، امروز، 15 دی‌ در نشست اعضای کمیته علمی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد اظهار کرد: فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در طول سال برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود که موضوع اثربخشی این فعالیت‌ها در میان جامعه هدف حائز اهمیت است و برگزاری این کنگره بویژه برای دانشجویان فضای فرهنگی بسیار بزرگی خواهد بود و اثرات قابل‌توجهی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... برای آنان دارد اما متأسفانه امسال حضور آنان را به صورت فیزیکی در کنگره نداریم.

بریدلقمانی با اشاره به برنامه‌های متنوعی که در قالب کنگره تدارک دیده شده است ابراز امیدواری کرد: اثرات معنوی این برنامه‌ها برای سال‌های آینده در استان یزد منشأ خیر و برکت و نیز الگویی برای سایر کنگره‌هایی باشد که در سطح ملی برگزار خواهد شد.

سرهنگ علی نوری‌زاده، معاون هماهنگ‌کننده سپاه الغدیر استان و دبیر کنگره شهدای یزد نیز در این نشست، رویکرد اجتماعی و خدمات‌رسانی اجتماعی را مهمترین مشخصه کنگره استان دانست و تصریح کرد: با مشورت و هماهنگی‌هایی که در استان صورت گرفته، مقرر شد تا برنامه‌های کنگره به سمت مسائل و خدمات اجتماعی هدایت شود، در این راستا ویژگی‌ها و خصلت‌های شهدا در قالب 40 خدمت به ازای هر شهید استان به جامعه ارائه می‌شود.

نوری‌زاده گفت: اجلاسیه کنگره 4 هزار شهید استان در حالی در اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که به دلیل شرایط ویژه امسال، تعداد کمی در آن به صورت حضوری شرکت دارند و مبنا بر این است تا برگزاری کنگره را از نگاه دولتی و رسمی خارج کنیم، به میان آحاد جامعه ببریم و در قالب برگزاری کنگره 4هزار شهید استان، خدماتی به نیازمندان اعطا شود تا به این ترتیب یاد و آرمان شهدا در میان جامعه زنده باشد و عمده مردم در یادوراه شهدا شریک باشند.

وی افزود: در مدتی که برنامه‌های کنگره شروع شده، اقدامات خوبی صورت گرفته که از جمله آن‌ها تهیه 110 مورد جهیزیه، تهیه 14 هزار بسته معیشتی و نیز ذبح 400 رأس گوسفند بوده است که در قالب طرح شهید سردار سلیمانی در میان حدود 8 هزار خانواده نیازمند در استان توزیع شد و با این اقدام حداقل تا الان حدود 8 هزار نفر اطلاع یافتند که کنگره شهدا در استان برگزار می‌شود و به یاد شهدا چنین اقداماتی انجام شده است.

نوری‌زاده با بیان اینکه سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده کنگره در حوزه خدمت‌رسانی اجتماعی مازاد بر برنامه‌های جاری است که دستگاه‌های ذیربط در دستور کار معمول خود دارند، افزود: برای هر یک از چهل برنامه، پیوست فرهنگی تهیه می‌شود که کمیته دانشگاهیان استان می‌توانند با تولید محتوای فاخر برای پیوست‌ها تأثیرگذاری آن‌ها را در میان جامعه افزایش دهند و با حمایت‌های دانشگاهیان ان‌شاالله افتخار کنگره ملی 4هزار شهید استان این باشد که بتوانیم یک برنامه‌ریزی محصول‌گرا و پیامدگرا در کشور عرضه کند.

یادآور می‌شود در ادامه این نشست هریک از نمایندگان کارگروه‌های هشت‌گانه کمیته دانشگاهیان کنگره به ارائه گزارشی از برنامه‌های مدنظر و نیز اقدامات صورت گرفته در کارگروه خود پرداختند که طراحی و فضاسازی متناسب با اندیشه‌های شهدا در حدفاصل چهارراه پژوهش تا انتهای بلوار شهدای گمنام، برگزاری مسابقه کتابخوانی شهید حسین بخشنده، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت موضوع دفاع مقدس، تألیف 6 عنوان کتاب، تولید آثار هنری در زمینه‌های مختلف به وسیله دانشگاهیان و حمایت از تولیدات دانشجویی، حمایت از سبک ازدواج آسان، حمایت از پایان‌نامه‌ها و مقالات در حوزه پژوهش شهدا و برگزاری جشنواره ادبی هنری رویش از جمله برنامه‌های کمیته دانشگاهیان اعلام شد و در پایان این نشست از پوستر مسابقه کتابخوانی شهید بخشنده رونمایی شد.

اولین کنگره ملی 4 هزار شهید استان یزد در سال 1384برگزار شد و مقرر بود تا هر 10 سال یکبار برگزار شود که به دلیل اضافه شدن تقسیمات استانی به کشور این کنگره برای دومین بار امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha