مشاغل خانگی مشارکت اعضای خانواده را به همراه دارد
کد خبر: 3945773
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

مشاغل خانگی مشارکت اعضای خانواده را به همراه دارد

دبیر اجرایی طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» در استان یزد با اشاره به مزایای این طرح گفت: مشاغل خانگی باعث تقویت همدلی و مشارکت بین اعضای خانواده می‌شود.

مشاغل خانگی مشارکت اعضای خانواده را به همراه داردبه گزارش ایکنا از یزد، محمد زارع، دبیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان یزد، امروز، 16 دی‌ در نشست با نوید وکیلی، پیشران رسته شغلی برنامه‌نویسی این طرح با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌ فنی‌وحرفه‌ای‌ در شهرستان‌ها برای آموزش متقاضیان اظهار کرد: در این راستا و در نشستی در شورای راهبری مقرر شد برای اطلاع‌رسانی مطلوب‌تر، لینک ثبت‌نام طرح مذکور، بر روی سایت بعضی از نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.

زارع یکی از مصوبات اعضای شورا را هدایت متقاضیان مشاغل کمتر استقبال شده به سمت رسته‌های شغلی پرمخاطب ذکر کرد و افزود: از ظرفیت دهیاری‌ها و بخشداری‌ها نیز در رابطه با این طرح استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز در حال اجراست، این فازها را شامل فاز مطالعه و احصای توانمندی‌ها و پتانسیل‌های شهرستان‌های استان، آموزش رایگان و در نهایت اتصال به بازار دانست.

دبیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان یزد با اشاره به اینکه مشاغل خانگی باعث تقویت همدلی و مشارکت بین اعضای خانواده می‌شود گفت: کمک به اقتصاد خانوارها، گذران اوقات اعضای خانواده در کنار یکدیگر و حتی کاهش برخی تنش‌ها و مشکلات موجود در خانواده‌ها از مزایای اجرای این طرح در تحکیم بنیان خانواده است.

وی با اشاره به تأثیر این طرح بر جامعه بیان کرد: مشاغل خانگی برخلاف مشاغل صنعتی در شهرهای صنعتی مانند یزد که باعث افزایش مهاجران و بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به وی‍ژه در مناطق حاشیه شهر، چنین مسائلی را به دنبال نخواهد داشت.

نوید وکیلی، مسئول پیشران برنامه‌نویسی طرح توسعه مشاغل خانگی در استان یزد نیز در این نشست در زمینه زیرشاخه‌های این پیشران مطالبی را بیان و آمادگی خود را برای همکاری در راستای هرچه بهتر برگزاری این طرح در استان اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha