زندگی‌نامه ۴۰۰ شهید ورزشکار یزد تدوین می‌شود
کد خبر: 3946071
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲

زندگی‌نامه ۴۰۰ شهید ورزشکار یزد تدوین می‌شود

رئیس کمیته ورزش و جوانان دومین کنگره شهدای استان یزد با اشاره به شناسایی ۴۰۰ شهید ورزشکار استان، از تدوین و چاپ کتاب زندگی‌نامه این شهدا خبر داد.

کتاب دیجیتال شهدای ورزشکار یزد تدوین می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، مسعود شریعتی، رئیس کمیته ورزش و جوانان دومین کنگره چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد، امروز، 17 دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 400 شهید ورزشکار در استان شناسایی شده‌اند و یادواره‌های مختلفی برای گرامیداشت این شهدا در سطح استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: شهدای ورزشکار الگویی برای ورزشکاران استان هستند و در سال گذشته برای تدوین کتاب زندگی‌نامه شهدای ورزشکار اقداماتی صورت گرفت و کتاب شهدای شهرستان یزد تدوین و چاپ شد و اکنون زندگی‌نامه شهدای ورزشکار به صورت کتاب دیجیتال در دست اقدام است که تا اجلاسیه نهایی کنگره شهدای استان در اسفندماه به اتمام برسد.

شریعتی افتتاح و آماده‌سازی بیش از 40 هزار متر مربع فضای ورزشی در همه مناطق استان و توزیع عادلانه این فضاها و نام‌گذاری 40 فضا به نام شهدا را از دیگر برنامه‌ها اعلام و یادآور شد: 22 مکان ورزشی به فضاهای ورزشی استان اضافه می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به افتتاح 40 خانه ورزش روستایی در سطح استان اظهار کرد: تاکنون به برکت و نیت شهدای استان، 26 خانه احداث و افتتاح شده است.

شریعتی افزود: 400 برنامه ورزشی به مناسبت برگزاری کنگره شهدا در فضای مجازی و حقیقی و در همه شهرستان‌های استان در دستور کار قرار گرفت که 240 برنامه اجرایی شده و 160 برنامه دیگر در دستور کار است و امیدواریم با بهبود شرایط ناشی از کرونا، برخی برنامه‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: یک هزار مشاوره رایگان قبل از ازدواج و برگزاری 40 مسابقه فرهنگی اعم از مسابقات کتاب‌خوانی، دل‌نوشته‌ای به سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و شهدا، مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان با موضوعات مختلف از جمله ایثار و شهادت و ... از دیگر برنامه‌های این کمیته خواهد بود.

وی با اشاره به غبارروبی و تجدید میثاق با شهدا بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌ها است که دیدار با 40 خانواده شهید انجام شده و 40 خانواده شهدا به‌ویژه شهدای ورزشکار تا پایان سال در دست اجراست.

شریعتی از برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح شهرستان‌ها و در ایام‌الله دهه فجر  خبر داد و گفت: 24 شهید زن در استان شناسایی شدند که در این راستا جشنواره زنان و دختران روستایی در 10 شهرستان استان برگزار و این یادواره‌ها به نام شهدای زن اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha