پیام تسلیت شخصیت‌های پاکستانی در پی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی
کد خبر: 3946179
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵

پیام تسلیت شخصیت‌های پاکستانی در پی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی

مسئولان و مدیران مجموعه‌های فرهنگی و برخی شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی پاکستان با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد؛ پیام تسلیت علامه «عارف حسین واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان به شرح زیر است:
 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، روحانی بزرگ شیعه و جهان اسلام بوده و ایشان از نزدیکان رهبر معظم، فیلسوف بزرگ و روشنفکر شناخته شده در جهان اسلام بوده است.
عضو شورای همبستگی ملی و عضو شورای ایدئولوژی اسلامی پاکستان اظهار کرد: آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، روحانی بزرگ شیعه و جهان اسلام و از نزدیکان رهبر معظم، مدافع انقلاب اسلامی، فیلسوف بزرگ و روشنفکر شناخته شده در جهان اسلام بود و با درگذشت وی فقدانی بزرگ در محافل علمی، فلسفی و فکری ایجاد شده که پر کردن آن بسیار دشوار است.
وی گفت: اینجانب به خانواده مرحوم آقای مصباح یزدی، به حضرت صاحب زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، اساتید و مسئولان حوزه های علمیه قم و جهان اسلام، به ویژه شاگردان عزیز آن مرحوم تسلیت گفته و برای مغفرت و علو درجات آن مرحوم دعا می کنیم.
پیام تسلیت علامه «راجا ناصر عباس جعفری» دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان

علامه راجا ناصر عباس جعفری، دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، همزمان با درگذشت آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی، عالم بزرگ شیعه، فیلسوف، عارف و استاد بزرگ علم اخلاق، با غم و اندوه عمیق، ابراز تأسف کرده است و طی پیام تسلیتی گفت: جهان شیعه امروز یک عالم بزرگ، متفکر عظیم جهان اسلام و حقوقدان بزرگ را از دست داده و شخصیت وی برای حوزه علمیه قم و برای مدارس دینی جهان اسلام نعمت بزرگی بود و خدمات علمی و فکری وی همیشه به یادگار خواهد ماند.
وی گفت: این مصیبت بزرگ را خدمت امام زمان(عج)، جهان اسلام، به ویژه خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و تمامی بازماندگان مرحوم آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی تسلیت گفته و ابراز همدردی می‌کنم.

تسلیت حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد شبیر صابری» رئیس اتحادیه علمای گلگت بلتستان:

 رییس اتحادیه علمای گلگت بلتستان گفت: آیت الله مصباح یزدی، سرسخت ترین مدافع انقلاب اسلامی ایران و مالک اشتر رهبر انقلاب معظم بودند.
 حجت الاسلام والمسلمین محمد شبیر صابری افزود: آیت الله مصباح یزدی سیاست غربی و اسلام آمریکایی را شکست داد و ایشان یکی از مدافعان سرسخت نظام و حکومت اسلامی ایران، مالک اشتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله سید علی خامنه ای، فیلسوف معاصر و پاسخ دهنده به کسانی که نسبت به انقلاب اسلامی سوء ظن دارند، عالم خبره و استاد بزرگ اخلاق و عمل بودند.
وی تصریح کرد: آیت الله مصباح یزدی از شاگردان برجسته آیت الله بهجت به شمار می رفت. وی با دانش و قلم، اخلاص و عمل خود به تدریس و ترویج اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی و معنویت به طلاب دینی حوزه علمیه پرداخت.
رئیس اتحادیه علما گفت: ما تسلیت خود را به حضرت آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و نماینده امام عصر، علامه سید ساجد علی نقوی رهبر ملت جعفریه پاکستان و نماینده رهبر معظم در پاکستان و به حوزه های علمیه عرض می کنیم. ضمن تسلیت به طلاب دینی حوزه علمیه قم و جهان اسلام، از خداوند متعال می خواهیم که به خانواده آن مرحوم صبر، اجر عظیم و شفاعت ائمه (علیهم السلام) عنایت فرماید.

پیام تسلیت علامه «علی اصغر سیفی» مدیر مؤسسه وفاق مدارس شیعه پاکستان

علامه علی اصغر سیفی، مدیر نهاد رسمی و دولتی حوزوی «وفاق مدارس شیعه پاکستان» نیز نسبت به درگذشت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، عالم بزرگ شیعه، فیلسوف، استاد عرفان و اخلاق، غم و اندوه عمیقی را ابراز داشته است.
وی گفت: درگذشت علامه محمدتقی مصباح یزدی، روشنفکر بزرگ معاصر اسلامی، مجتهد، فیلسوف، مفسر و بزرگترین حامی ایدئولوژی ولایت فقیه را به محضر امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین خدمت اساتید حوزه‌های علمیه جهان اسلام و مسلمانان تسلیت می گوییم.
 
 پیام تسلیت آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی، سرپرست حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور پاکستان

آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی، سرپرست حوزه علمیه جامعه المنتظر لاهور، نسبت به درگذشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، عالم بزرگ شیعه، فیلسوف، عارف و معلم اخلاق ابراز اندوه عمیقی کرد و خبر درگذشت آیت الله مصباح یزدی، عالم بزرگ، فیلسوف، مفسر قرآن و فقیه انقلابی را برای حوزه علمیه بسیار دردناک و ناراحت کننده خواند.
وی گفت: آیت الله مصباح یزدی دارای یک چشم انداز و ایده های مدرن و جدید بود. وی همچنین درباره فلسفه غرب بسیار مطالعه کرده بود و آثار فلسفی و فکری وی گنجینه و افتخار بزرگی برای حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز علمی و فلسفی در داخل و خارج از ایران است.
رئیس وفاق مدارس شیعه پاکستان در ادامه گفت: آیت الله مصباح یزدی نویسنده ای پویا و انقلابی و آگاه بود که با جنبش قلم وی تألیفاتی بسیار منطقی و محکم در موضوعات مختلف اسلامی از جمله عقاید، اخلاق، تفسیر، فلسفه و در موضوعات دیگر خلق شدند.
وی علاوه بر کارهای فاخر مذکور، تعداد زیادی شاگردان را نیز از خود به جا گذاشته است که آن ها نیز موفقیت بزرگ علمی وی است.
آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی گفت: ما این مصیبت بزرگ را در خدمت امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، علما، طلاب دینی و ایثارگران، تسلیت می گوئیم و از درگاه الهی برای درجات والای این عالم بزرگ دعا می کنیم.
 
پیام تسلیت علامه «سید ساجد علی نقوی» رهبر شیعیان پاکستان

علامه سید ساجد علی نقوی، رهبر شیعیان پاکستان گفت: با رحلت آیت الله مصباح یزدی، جهان اسلام سرمایه فکری بزرگی را از دست داده است و خدمات علمی و ملی آن مرحوم چراغی برای ملت جهان اسلام است.
وی گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی استاد بزرگ، محقق برجسته و نویسنده کتاب های متعددی بودند و این آثار علمی ایشان به عنوان میراث علمی یاد می شود.
وی افزود: با رحلت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، جهان اسلام عالم عظیمی و سرمایه علمی بزرگی را از دست داده و خدمات ایشان در فصل طلایی تاریخ نوشته خواهد شد.
علامه نقوی در ادامه با اشاره به زمینه فکری این عالم بزرگ گفت: چنین علمای بزرگ، فیلسوف عظیم، و عارف بزرگ در جهان اسلام قرن ها بعد متولد می شوند که اقدامات مهمی در زمینه آموزش فکری و علمی ملت اسلامی انجام دهند و تأثیرات سعی و تلاشهای آنان برای مدت طولانی در جوانان آن ملت و موسسات علمی و آموزشی و همچنین در کل جامعه باقی می ماند.
نقوی گفت: آیت الله مصباح یزدی خدمات بسیار ارزنده ای برای حفاظت از بنیان های اسلام در دوران معاصر ارائه داده است و در هر عصری، نقش چند شخصیت علمی و بزرگ برای دفاع اسلام بسیار مهم و برجسته است.

وی گفت: پس از شهید مطهری، اگر شخصی در این زمینه وجود داشت، مرحوم آیت الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی بود که فرصتی برای محصلین و طلاب حوزه علمیه قم با هدف ترویج علوم دینی و حوزوی برای رشته های مختلف علمی فراهم می کرد و همچنین از حملات فکری و عقیدتی غرب که علیه اسلام انجام می شود، منطقی دفاع کردند و به شیوه ای منطقی و طی گفتگوهای علمی، منطقی و فلسفی خود اثبات کرد که اسلام همه ملزومات روزگار را برآورده می کند.
وی گفت: در حوزه علمیه قم فهرست بلندی از تلاش های وی در زمینه دانش، آموزش دینی و فکری موجود است، یکی از ثمرات تلاش های علمی و فکری وی موسسه تحقیقات علمی امام خمینی (ره) است که توانایی های فکری طلاب باهوش را برجسته می کند، تا آن ها بتوانند از مرزهای فکری و عقیدتی اسلام دفاع کنند.
وی افزود: مرحوم آیت الله مصباح یزدی معلمی عظیم، پژوهشگر و نویسنده ای بزرگ بود و گنجینه فکری وی به عنوان میراث فکری به یادگار مانده است، ما از خداوند می خواهیم که به تشنگان دانش کمک کند تا از دانش آن مرحوم بهره مند شوند و با صلاحیت های علمی خود از اسلام دفاع کنند.
 
پیام تسلیت حجت الاسلام والمسلمین «سید علی بنیامین نقوی» عالم برجسته دینی پاکستان

مولوی سید علی بنیامین درگذشت آیت الله مصباح یزدی که دانشمند بزرگ و برجسته جهان اسلام بوده و جهان اسلام امروز از این شخصیت بزرگ محروم شده است را تسلیت گفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی بنیامین نقوی، عالم برجسته دینی پاکستان ضمن ابراز غم و اندوه عمیق نسبت به درگذشت حضرت آیت الله مصباح یزدی اظهار کرد: امروز امت اسلامی عالمی بزرگ و برجسته در جهان اسلام را از دست داده است.
وی یکی از حامیان بزرگ امام راحل حضرت امام خمینی (ره)، هوادار سرسخت انقلاب اسلامی ایران و بهترین همراه و دست راست رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند و وی فردی بسیار آگاه بود و دانش وی در سراسر جهان اسلام گسترش یافته است.
مولانا نقوی گفت: رحلت ایشان جبران ناپذیر، دانش ایشان سرمایه علمی و فکری برای امت مسلمان است که این همیشه در تاریخ جهان اسلام ماندگار خواهد بود.
وی در پایان گفت: ما درگذشت با شکوه آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفته و ابراز همدردی می کنیم.
 
پیام تسلیت علامه «سید جواد نقوی» عالم برجسته شیعی و مسئول حوزه علمیه جامعه عروة الوثقی پاکستان

علامه سید جواد نقوی عالم برجسته شیعی و مسئول حوزه علمیه جامعه عروه الوثقی حوزه علمیه بزرگ شیعیان در لاهور همزمان با درگذشت آیت الله مصباح یزدی، دانشمند بزرگ و برجسته جهان اسلام پیام تسلیت صادر کردند و در این پیام گفتند: مرحوم آیت الله مصباح استاد بزرگوار، عالم بزرگ، فیلسوف عظیم و عارف زمان در جهان اسلام بودند و ایشان بزرگترین مدافع اسلام و انقلاب اسلامی بودند و زندگانی خود را برای ترویج دین اسلام و تربیت طلاب دینی و مبلغین اسلام گذراندند.

علامه جواد نقوی با بیان تکریم استاد، ویژگی های آن مرحوم به عنوان استاد بزرگ حوزه علمیه قم و بزرگترین مولف و نویسنده کتاب های دینی در موضوعات مختلف دینی گفت: درگذشت استاد مرحوم در راه تبلیغ دین و تربیت مبلغین و مربیان دین جبران ناپذیر است.
وی گفت: استاد بزرگوار بزرگترین میراث علمی را برای امت اسلامی بر جا گذاشته اند که این سرمایه علمی بزرگ وی به عنوان آثار علمی، فرهنگی و تاریخی آن عالم بزرگ برای همیشه یادگار خواهند بود.
 
مسئول حوزه علمیه جامعه عروة الوثقی این مصیبت بزرگ را به امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، علما، طلاب دینی، ایثارگران و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت و از درگاه الهی برای درجات والای این عالم بزرگ دعا کرد.

انتهای پیام
captcha