۴۰۰۰ ختم قرآن به یاد شهدای یزد قرائت می‌شود
کد خبر: 3946300
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴

۴۰۰۰ ختم قرآن به یاد شهدای یزد قرائت می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، از قرائت ۴۰۰۰ ختم قرآن کریم به نیت ۴۰۰۰ شهید استان، به مناسبت برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان خبر داد.

4000 ختم قرآن کریم در یزد قرائت می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، امروز، 18 دی‌ در یادواره 131 شهید  طلبه و روحانی استان یزد که با حضور مسئولان استان در مدینه‌العلم کاظمیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و چهار هزار شهید دوران دفاع مقدس استان اظهار کرد: این یادواره ششمین دوره یادواره شهدای طلبه و روحانی استان یزد است که با محوریت کنگره ملی شهدا در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت استان یزد در دوران دفاع مقدس در صحنه حضور داشت و 131 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد گفت: امروزه نهادینه‌کردن فرهنگ اطاعت و تبعیت محض از مقام ولی‌فقیه با یادآوری، زنده‌کردن و نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تحقق می‌یابد.

نجیمی ادامه داد: 800 طلبه رزمنده در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در کنار دیگر رزمندگان از مرزهای کشور دفاع کردند و اکنون باید به تبیین نقش آنها برای نسل امروز پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد که در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، برگزاری چهار هزار منبر صلواتی به نیت چهار هزار شهید استان، قرائت چهار هزار ختم قرآن کریم به نیت هر شهید استان را برنامه‌های در دستورکار کمیته روحانیان این کنگره دانست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تنها راه برون رفت کشور از مشکلات مختلف، تبعیت محض از ولایت فقیه است و این مهم در سایه نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت محقق می‌شود.

یادآور می‌شود مداحی، اجرای گروه سرود، رونمایی از پوستر چهار هزار ختم کلام وحی و منبر صلواتی به یاد شهدای استان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha