دانشگاه یزد در ردیف ۸ دانشگاه جامع برتر کشور قرار گرفت
کد خبر: 3946635
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷

دانشگاه یزد در ردیف ۸ دانشگاه جامع برتر کشور قرار گرفت

رئیس دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد در سال ۲۰۲۰ در بین ۴۶ دانشگاه کشور در ردیف ۸ دانشگاه جامع برتر قرار گرفت.

دانشگاه یزد در ردیف 8 دانشگاه جامع برتر کشور قرار گرفتبه گزارش ایکنا از یزد، قاسم بریدلقمانی، رئیس دانشگاه یزد، امروز، ۲۰ دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس نظام رتبه‌بندی سال ۲۰۱۸ ISC و از تعداد ۳۵ دانشگاه کشور و ۱۶ دانشگاه جامع، رتبه دانشگاه یزد ۱۵ شد و این نظام در سال ۲۰۱۹ به صورت جهانی انجام و همه دانشگاه‌ها شرکت کردند و خاص جهان اسلام و کشورهای اسلامی نبود، لذا بر این اساس ۴۳ دانشگاه ایرانی شرکت کردند و از ۲۳ دانشگاه جامع، یزد رتبه ۱۳ را کسب کرد.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۲۰ و بر اساس نظام رتبه‌بندی جهانی ۴۶ دانشگاه ایرانی شرکت کردند و ۲۴ دانشگاه جامع که دانشگاه یزد در ردیف هشتم قرار گرفت و یک دستاوردی تاریخی برای جامعه علمی استان محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه یزد؛ استفاده از پساب تصفیه‌شده خوابگاه‌های دانشجویی جهت آبیاری فضای سبز، تهیه کود کمپوست از برگ‌های خزان فضای سبز دانشگاه و نیز پیگیری ایجاد مهمانسرای سبز دانشگاه با به حداقل رساندن مصرف انرژی را از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور کسب این جایگاه اعلام کرد.

رئیس دانشگاه یزد با اشاره به ایجاد پردیس‌های فناوری گفت: ۴ ساختمان پردیس فناوری در نظر گرفته شده و ۲۵ هکتار از اراضی دانشگاه در مصوبه‌ای اجرایی خواهد شد تا برای توسعه پردیس فناوری دانشگاه اختصاص یابد.

برید لقمانی افزود: امروز پردیس‌های فناوری جزو لاینکف دانشگاه‌های نسل سه و چهار یعنی دانشگاه‌های کارآفرین هستند و در واقع حلقه‌هایی هستند که ارتباط بین دانشگاه و صنعت را ایجاد و تقویت می‌کنند .

وی ایجاد بانک اطلاعاتی در راستای شناسایی آنچه برای نظام رتبه‌بندی لازم است، استخراج عوامل مهم و شاخص‌های رتبه‌بندی و ارسال به دانشکده‌ها و اعضای هیئت علمی برای ارتقای دانشگاه، ارزیابی فعالیت اعضا و مسئولان دانشگاه و تدوین آیین‌نامه گرند اعضای هیئت علمی را از جمله اقدامات در راستای ارتقای دانشگاه دانست و گفت: رسیدن به دانشگاه نسل ۳ و ۴ که دانشگاه کارآفرین هستند و مشکلات استانی و ملی را رفع و رجوع می‌کنند، از اهدافی است که این دانشگاه برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.

رئیس دانشگاه یزد از تحصیل بیش از ۲۰۰ دانشجو از ملیت‌های مختلف در این دانشگاه خبر داد و ملیت غالب را افغانستان و عراق دانست و بیان کرد: این دانشگاه همچنین رابط ایران و مجارستان است که در قالب خانه راهبری و عضویت ۲۸ دانشگاه در حال فعالیت است  و در واقع رابط بین دانشگاه‌های ایران و مجارستان است.

انتهای پیام
captcha