شرکت ۹۲ هزار دانش‌آموز یزدی در اولین دوره طرح «لاله‌های روشن»
کد خبر: 3947001
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

شرکت ۹۲ هزار دانش‌آموز یزدی در اولین دوره طرح «لاله‌های روشن»

رئیس کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی دومین کنگره ملی شهدای یزد با اشاره به اجرای طرح «لاله‌های روشن» در این استان گفت: اولین دوره این طرح در ۶۰۰ مدرسه برگزار و بیش از ۹۲ هزار دانش‌آموز شرکت کردند.

شرکت 92 هزار دانش‌آموز یزدی در اولین دوره طرح «لاله‌های روشن»به گزارش ایکنا از یزد، محسن موحدی‌فرد، رئیس کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی دومین کنگره ملی شهدای یزد، امروز، 22 دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان یزد 1001 دانش‌آموز شهید، 102 شهید فرهنگی، 1039 جانباز و 141 آزاده سرافراز دارد.

وی با اشاره به اینکه در جلساتی برنامه‌های اجرایی کمیته تهیه و تنظیم شده، برآورد امکانات و اعتبارات مورد نیاز، اجرای برنامه‌ها ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان در سطح استان را از آن جمله دانست که در قالب 19 آیتم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه شهدا جان خود را تقدیم کردند تا انقلاب تضمین و تثبیت شود گفت: خون شهدا انقلاب اسلامی را بیمه کرده است و ما باید خود را نوکر، خدمت‌گزار و ادامه‌دهنده راه شهدا بدانیم و در این راه مدیون خون شهدا نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ملی «لاله‌های روشن» در این استان بیان کرد: این طرح دومین دوره را در سال جاری آغاز کرده که به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و 40 هزار شهید فرهنگی و دانش‌آموز در سراسر کشور برگزار می‌شود و می‌تواند منشأ آثار باشکوهی باشد.

موحدی‌فرد افزود: با اجرایی شدن این طرح فرزندان این سرزمین با سیره شهدا و نقش آنها در امنیت و استقلال کشور آشنا می‌شوند و باید توجه داشت که نسل جدید، نسلی است که هیچ تجربه‌ای از انقلاب و دوران دفاع مقدس ندارد و یکی از رسالت‌های ما این است که دانش‌آموزان را با این مفاهیم و ارزش‌ها آشنا کنیم.

وی عنوان کرد: طرح لاله‌های روشن در کنار هدفی که دنبال می‌کند، توانسته شور و شوقی در بین دانش‌آموزان به‌ویژه در دوره متوسطه برای تولید آثار فرهنگی، ادبی و هنری ایجاد کند.

رئیس کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی دومین کنگره ملی شهدای یزد گفت: در اولین دوره، این طرح در 600 مدرسه اجرایی شد که 92 هزار دانش‌آموز مشارکت داشتند و در دومین دوره نیز در سال تحصیلی جدید در فضای مجازی در حال اجرایی است که پیش‌بینی می‌شود با استقبال حداکثری دانش‌آموزان مواجه شود.

یادآور می‌شود دومین کنگره 4000 شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد اوایل اسفندماه در این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha