عدالت آموزشی در سراسر استان یزد محقق شود
کد خبر: 3947065
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶

عدالت آموزشی در سراسر استان یزد محقق شود

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به تشکیل کمیته محرومیت‌زدایی در حاشیه کنگره شهدای استان گفت: در قالب این طرح، در مناطق کمتر برخوردار استان عدالت آموزشی ایجاد خواهد شد.

عدالت آموزشی به برکت خون شهدا در یزد محقق می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حسینعلی ملانوری، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌ کل آموزش و پرورش استان یزد، امروز، 22 دی‌ در نشست خبری کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد، اجرایی‌شدن سند تحول بنیادین را مهم‌ترین راهبرد و سیاست دانست و اظهار کرد: تعلیم و تربیت تمام ساحتی از مهم‌ترین رویکرد این سند و دارای ابعاد شش‌گانه‌ای است که بُعد تربیت دینی، اخلاقی و معنوی زیربنای پنج بُعد است.

وی با اشاره به اینکه تمام فعالیت‌ها با رویکرد و محوریت فرهنگ ایثار و شهادت انجام می‌شود، از تشکیل کمیته محرومیت‌زدایی خبر داد و افزود: با اجرای این طرح، در مناطق کمتر برخوردار استان عدالت آموزشی ایجاد خواهد شد.

ملانوری از نگارش 4000 مقاله دانش‌آموزی با موضوع شهدا خبر داد و گفت: در قالب این طرح دانش‌آموزان به صورت جدی با موضوع شهید و شهادت درگیر خواهند شد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه نسل جوان را بیش از پیش شاهد باشیم.

وی اجرای طرح «لاله‌های روشن» در 600 مدرسه با مشارکت 92 هزار دانش‌آموز را یادآور شد و به طرح «هر شهید یک دانش‌آموز» در قالب سرگذشت‌پژوهی شهدا اشاره کرد و گفت: در این طرح دانش‌آموزان به جمع‌آوری اطلاعات در خصوص زندگی‌نامه و مطالعه وصیت‌نامه و تجهیزات شهدا که در جبهه‌ مورد استفاده قرار داده بودند، پرداخته و بدین نحو ارتباط بیشتری با شهید و شهادت برقرار می‌کنند که در این طرح سرگذشت‌پژوهی 500 شهید توسط 500 دانش‌آموز انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد اجرای صبحگاه شهدا در فضای مجازی توسط مدارس و برپایی نمایشگاه با محوریت شهدا در 800 مدرسه استان را از دیگر برنامه‌ها داست و گفت: تاکنون 310 نمایشگاه عکس و پوستر و 250 مورد نمایشگاه کتاب شهدا برپا شده است.

ملانوری برگزاری مراسم ختم قرآن با موضوع قرآن و دفاع مقدس، برگزاری یادواره شهدا در مدارسی که به نام شهید مزین شده‌اند، طراحی و اجرای نقاشی، دیوارنویسی، نصب تمثال شهدا در مدارس، توزی بسته‌های معیشتی و لوازم‌التحریر، پرداخت 3000 مورد وام برای خرید امکانات سخت‌افزاری که 2000 مورد عملیاتی شده را از دیگر برنامه‌های کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی استان اعلام کرد.

وی با اشاره به طرح محرومیت‌زدایی نیز گفت: 14500 دانش‌آموز در استان از فضای مجازی و امکانات سخت‌افزاری محروم بودند که با اقدامات انجام شده و در قالب تفاهم‌نامه‌هایی که به امضا رسید، اکنون 4342 نفر از این فضا محروم هستند و امیدواریم تا پایان سال تحصیلی دانش‌آموزی نباشد که از این امکانات محروم باشد.

حجت‌الله دهقان‌پور، دبیر کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی کنگره شهدای استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه 28 درصد از فضای آموزشی استان استاندارد نیست، گفت: به همین منظور بهسازی و بازسازی 4000 مترمربع از فضای آموزشی استان به نیت شهدا در دستور کار این کمیته قرار گرفته و در بخش نگارش مقاله دانش‌آموزی با موضوع شهدا نیز 270 مقاله به این نهاد ارسال شده است.

انتهای پیام
captcha