مجلس حمایت مالی از خانواده شهدای مدافع سلامت را مطرح کند
کد خبر: 3947161
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
مسعود حبیبی اظهار کرد؛

مجلس حمایت مالی از خانواده شهدای مدافع سلامت را مطرح کند

معاون اجتماعی و پارلمانی سازمان نظام پزشکی با تأکید بر حمایت از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت، از پیشنهاد به مجلس برای طرح و تصویب حمایت مالی از خانواده این شهدا خبر داد.

مجلس حمایت مالی از خانواده شهدای مدافع سلامت را طرح کند
به گزارش ایکنا، ۱۱ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌گذرد. از همان روز‌های نخست پزشکان، پرستاران، بهیاران، رادیولوژیست‌ها، کارکنان آزمایشگاه و پرسنل خدماتی بیمارستان‌ها بی‌محابا در جبهه مقابله با این بیماری ایستادگی کردند و خود نیز از قربانیان آن بودند. از همان زمان رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه وزیر بهداشت، موافقت خود را با شهید خدمت خواندن این افراد اعلام کردند.
 
به گفته رئیس کل سازمان نظام پزشکی، تاکنون تعداد شهدای مدافع سلامت به ۳۰۰ نفر رسیده، در حالی که فقط برای ۴۰ نفر عنوان شهید خدمت محرز شده‌ است. آنگونه که خانواده شهدای مدافع سلامت می‌گویند روند تکمیل پرونده این شهدا به دلیل وجود برخی آیین‌نامه‌ها به سختی پیش می‌رود. از سوی دیگر بسیاری از خانواده‌های شهدای درمان به دلیل قطع حقوق بیمه‌شده اصلی تا تکمیل پرونده دچار مشکلات مالی بسیاری شده‌اند. در همین راستا سازمان نظام پزشکی به عنوان بزرگترین تشکل صنفی جامعه پزشکی کشور بر تسریع روند تکمیل پرونده شهدای مدافع سلامت و حمایت‌ مادی و معنوی از خانواده جان‌باختگان کادر درمان تأکید می‌کند.
 
مسعود حبیبی، معاون اجتماعی و پارلمانی سازمان نظام پزشکی، در گفت‌وگو با ایکنا، با تأکید بر لزوم حمایت از خانواده شهدای مدافع سلامت، اظهار کرد: اولین کاری که باید انجام شود، قدرشناسی از این افراد است. کادر درمان در این برهه تاریخی فداکاری‌های بسیاری کرد. زمانی که هنوز ویروس ناشناخته بود، این افراد در میدان مبارزه حاضر شدند و جان خود و خانواده‌هایشان را در معرض خطر قرار دادند، پس باید به روش‌های مختلف قدرشناسی کرد.

وی افزود: خوشبختانه مقام معظم رهبری نیز بر این موضوع تأکید کردند که جان‌باختگان جامعه پزشکی مصداق شهید خدمت باشند. این اقدام بسیار ارزشمند است. در این راستا سازمان نظام پزشکی در حال پیگیری است تا تمامی کادر درمانی که در راه مبارزه با کرونا جان خود را فدا کرده‌اند به عنوان شهید خدمت محسوب شوند.

معاون اجتماعی و پارلمانی سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: قدردانی از کادر درمان، شهدای مدافع سلامت و خانواده‌های آنان موجب می‌شود که انگیزه خدمت‌رسانی به مردم در میان افرادی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند بیشتر شود. علاوه بر قدردانی، درصددیم که از خانواده جان‌باختگان حمایت‌ مادی شود. اگرچه بسیاری از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت از وضعیت مالی مناسبی برخوردار هستند، اما خانواده پزشکان جوان، کارشناسان، کارمندان و کارکنان بخش خدمات به حمایت مالی نیاز دارند.

وی اعلام کرد: از مجلس شورای اسلامی درخواست کرده‌ایم که علاوه بر حمایت‌ معنوی، طرحی را تصویب کند تا خانواده شهدای مدافع سلامت نیز حمایت‌ مالی شوند. امیدواریم این موضوع مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد و بتوانیم حداقل‌هایی را در اختیار خانواده‌های گرانقدر قرار دهیم. در سازمان نظام پزشکی نیز کمیته‌ای تشکیل شده تا خانواده‌هایی که شرایط خاصی دارند بتوانند وام‌هایی را از طریق این سازمان دریافت کنند.
انتهای پیام
captcha