توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در یزد از محل موقوفات
کد خبر: 3947317
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
در سال جاری محقق شد؛

توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی در یزد از محل موقوفات

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف استان یزد از توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی و حمایتی در قالب طرح‌های مختلف از ابتدای شیوع کرونا تاکنون با محوریت مراکز افق امامزادگان و بقاع‌ متبرکه خبر داد.

توزیع 25 هزار بسته معیشتی در یزد از محل موقوفاتحجت‌الاسلام مجید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان، همه‌ نهادها برای پیشگیری و مقابله با این ویروس بسیج شدند و اقدامات قابل توجهی را انجام دادند که مراکز افق امامزادگان و بقاع‌ متبرکه استان نیز نقش مهمی در مقابله با این بیماری داشتند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: از سوی کارگاه‌های مراکز افق امامزادگان بیش از یک میلیون ماسک و گان تولید و در اختیار جامعه سلامت و عموم مردم قرار گرفت.

وی حفظ سلامتی مردم در برابر کرونا را اولویت اصلی دانست و ادامه داد: بیش از 18000 لیتر ماده ضدعفونی‌ کننده از محل اجرای نیات موقوفات در اختیار امامزادگان قرار داده شد و خادمان بقاع به همراه گروه جهادی اقدام به ضدعفونی کردن معابر عمومی کردند.

کرمی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه تمهیدات و اقدامات مهمی را برای تامین معیشت اقشار آسیب‌پذیر جامعه اتخاذ کرده است، ادامه داد: از ابتدای اسفندماه 98 تاکنون با محوریت مراکز افق امامزادگان و بقاع‌ متبرکه بیش از 25 هزار بسته معیشتی و حمایتی در قالب طرح‌های مختلف «دستان مهربانی»، «تبرکات مهدوی»، «ضیافت الهی»، «تبرکات علوی»، «شمیم حسینی»، «احسان ماندگار» و «راه شهید سلیمانی از کوچه خدمت به محرومین می‌گذرد» با ارزش بیش از 157 میلیارد ریال در اختیار آسیب‌دیدگان کرونا قرار گرفت.

وی اظهار کرد: از محل اجرای نیات موقوفات مرتبط، 156 هزار و 900 پرس غذای گرم و بیش از 10 هزار میان وعده در محل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و همچنین عموم مردم از طریق خادمان امامزادگان توزیع شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان یزد با اشاره به فعالیت بیمارستان موقوفه گودرز در مهار کرونا گفت: در اوج شیوع کرونا چهار بخش در بیمارستان گودرز به بیماران کووید ۱۹ اختصاص یافته بود که قبل از محدودیت‌ها 60 بیمار در آن بستری که مدتی قبل دو بخش آن تعطیل شد و طی چند روز گذشته نیز همه بخش‌های عادی و بخش آی‌سی‌یو بیماران کرونایی در این مرکز درمانی تعطیل شدند.

وی در پایان تأکید کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی به صورت مجازی و پخش زنده از صدا و سیما و کانال‌های مختلف با شعار «کرونا را شکست می‌دهیم» برگزار شده و در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha