برنامه تشییع شهدای گمنام در یزد تشریح شد
کد خبر: 3947327
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

برنامه تشییع شهدای گمنام در یزد تشریح شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در نشست خبری ویژه تشییع شهدای گمنام، برنامه‌های تشییع و تدفین ۴ شهید گمنام در یزد را اعلام کرد.

برنامه‌های تشییع شهدای گمنام در یزد اعلام شدبه گزارش ایکنا از یزد، سرهنگ منصور زارع، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد، امروز، 23 دی‌ در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پیکر 4 شهید گمنام دوران دفاع مقدس وارد یزد و در سه نقطه، خاکسپاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چهار شهید گمنام 18 تا 22 ساله هستند گفت: یکی از این شهدا که 22 ساله و در عملیات والفجر4 به شهادت رسیده در «صدا و سیمای مرکز یزد»، یکی دیگر از شهدا که 19 ساله و مربوط به عملیات محرم، در دانشکده علوم انسانی «دانشگاه علم و هنر» در جوار سازمان جهاددانشگاهی یزد واقع در بلوار شهدای گمنام و دو شهید که یکی 20 ساله و مربوط به عملیات محرم و دیگری 18 ساله و مربوط به تک دشمن در منطقه شلمچه در سال 1367 است، نیز در «مجتمع فرهنگی مسکن مهر بافق» که جمعیتی قریب 15 هزار نفر را در خود جای داده، به خاک سپرده می‌شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط کرونا، در تمام مراحل استقبال، مراسم وداع، تشییع و خاکسپاری که البته هیچ‌یک به شکل عمومی برگزار نمی‌شود، شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت خواهد شد.

زارع یادآور شد: مراسم استقبال از پیکر شهدا در ساعت 11 روز شنبه، 27 دی‌ در فرودگاه شهید صدوقی با حضور خادمان شهدا برگزار می‌شود و از فرودگاه تا میدان شهدا، کاروان خودرویی و موتوری، شهدا را تا یادمان هشت شهید گمنام در میدان امیرچقماق یزد مشایعت خواهند کرد و در فضای باز میدان امیرچقماق بر پیکر این چهار شهید نماز گزارده می‌شود و سپس پیکر دو شهید به سمت شهرستان بافق، یک شهید به حسینیه ثارالله و یک شهید نیز به حوزه علمیه کاظمیه منتقل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد تنها برنامه عمومی این تشییع را مراسم وداع با این شهدای گمنام دانست که از ساعت 13 روز شنبه، 27 دی‌ در جوار شهدای گمنام حسینیه امیرچقماق یزد برگزار خواهد شد.

وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر پیکر مطهر 162 شهید گمنام در استان یزد مدفون است که به احتساب شهدای گمنام جدید، این تعداد به 166 شهید گمنام افزایش می‌یابد.

انتهای پیام
captcha