تاریخ انقلاب مردم یزد به تصویر کشیده می‌شود
کد خبر: 3947341
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

تاریخ انقلاب مردم یزد به تصویر کشیده می‌شود

تفاهم‌نامه ساخت سریالی با موضوع تاریخ انقلاب مردم یزد و شهدای شاخص و قهرمانان انقلابی این دیار از سوی رسانه ملی و استانداری یزد به امضا رسید.

نقش شهدای شاخص و مردم انقلابی یزد به تصویر کشیده می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، تفاهم‌نامه ساخت سریال پیرامون تاریخ انقلاب مردم یزد و شهدای شاخص و قهرمانان انقلابی این دیار در یزد امضا شد. 

علی دارابی، معاون امور استان‌های رسانه ملی، امروز، 23 دی‌ در آیین امضای تفاهم‌نامه ساخت سریالی با موضوع مبارزات انقلابی مردم خداجوی استان یزد در دوران انقلاب، اظهار کرد: لازم است جایگاه و سیره اخلاقی و مبارزاتی شهدای شاخص انقلاب به‌ویژه شهید والامقام شهید صدوقی در قالب‌های گوناگون هنری و رسانه‌ای برای نسل امروز به خوبی ترسیم شود و یکی از بهترین ساختارها برای این مهم، قالب نمایشی است.

دارابی با بیان اینکه مخاطب اصلی سریال‌هایی که با محوریت شخصیت‌های انقلابی تولید می‌شوند، جوانان هستند گفت: باید تاریخ انقلاب را به درستی و در قالب‌های جذاب و تأثیرگذار برای آنها روایت کنیم.

وی افزود: در ساخت این سریال باید به نقش تأثیرگذار شهدای شاخص و مردم انقلابی یزد در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته شود و برای این منظور باید از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت.

معاون امور استان‌های صدا و سیما ادامه داد: هر چند قهرمان داستان این مجموعه زندگی یکی از شخصیت‌های شاخص و انقلابی کشور در استان یزد است ولی باید با نگاهی هنرمندانه، سریالی قصه‌گو و جذاب داشته باشیم تا نسل جوان برای تماشای آن مشتاق باشند و علاوه بر آن باید از این رهگذر به معرفی ظرفیت‌های استان یزد در ابعاد تاریخی، فرهنگی و اجتماعی نیز بپردازیم.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این نشست با بیان اینکه معرفی این استان به عنوان یک مطالبه اجتماعی مطرح است گفت: باید برای معرفی تاریخ، فرهنگ و ظرفیت‌های یزد تلاش کنیم و یکی از راهکارهای این مهم، ساخت مجموعه‌های نمایشی فاخر تلویزیونی است.

وی افزود: در خصوص شخصیت‌های شاخص استان یزد کار زیادی صورت نگرفته و هر چند کتاب‌های مختلفی در این زمینه به رشته تحریر درآمده اما کافی نیست زیرا استفاده از ساختارهای دیگر هنری مثل فیلم و سریال، نقش و تاثیر به مراتب بیشتری در جامعه دارد.

انتهای پیام
captcha