برگزاری «دوره عبقات‌شناسی» در سراسر کشور
کد خبر: 3947683
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶

برگزاری «دوره عبقات‌شناسی» در سراسر کشور

دبیرخانه کنگره علامه میرحامد حسین با توجه به اهمیت و جایگاه کتاب عبقات‌الانوار، دوره‌های آشنایی با این کتاب را در سراسر کشور برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند.

ارسال/ برگزاری «دوره عبقات‌شناسی» در سراسر کشوربه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام روح‌الله کاظمی، گفت: دبیرخانه کنگره نظر به اهمیت و جایگاه کتاب عبقات‌الانوار، دوره‌های آشنایی با این کتاب را در سراسر کشور برای علاقه‌مندان برگزار می‌کند.

وی افزود: کتاب عبقات‌الانوار یکی از آثار سترگ عرصه امامت‌پژوهی است که مرحوم علامه میر حامد حسین در آن به شیوه جدال احسن از آموزه‌های مکتب تشیع دفاع کرده و به زیباترین وجه، امامت اهل بیت پیامبر اسلام(ص) را به اثبات رسانده و شبهات مخالفان را پاسخ داده است.

کاظمی در تشریح فعالیت‌های دبیرخانه کنگره علامه میرحامد حسین گفت: این دبیرخانه در راستای انجام مأموریت خود و به موازات احیای آثار متعددی از مدرسه کلامی _فقهی لکهنو، گروه‌های پژوهشی را در جهت شناسایی روش علامه میرحامد حسین و محتوای کتاب عبقات‌الانوار سامان داده است.

یادآور می‌شود، امام خمینی(ره) کتاب عبقات‌الانوار را به عنوان بزرگترین حجت شیعه نامیده و حوزه‌های علمیه را به احیا و بهره‌برداری از این اثر بزرگ دعوت کردند.

انتهای پیام
captcha