توصیه انصارالله یمن به متجاوزان در آستانه پایان دوره ترامپ
کد خبر: 3947702
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸

توصیه انصارالله یمن به متجاوزان در آستانه پایان دوره ترامپ

سخنگوی جنبش انصارالله یمن با اشاره به پایان قریب الوقوع دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به کسانی که به پشتوانه ترامپ به یمن حمله کردند توصیه کرد تجاوز علیه این کشور را متوقف کنند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام دیروز چهارشنبه در توئیتی نوشت: کشورهایی که با تکیه به ترامپ و حمایت او وارد جنگ با یمن شدند باید تجاوز خود علیه یمن را کاملاً متوقف کنند.

وی افزود: این کشورها همچنین باید به محاصره یمن به طور کامل پایان دهند و بدانند که اقدامات نیمه کاره راه به جایی نمی برد.

عربستان سعودی، امارات متحده عربی و تعدادی از متحدان آنها اوایل سال 2015 با حمایت آمریکا و سایر کشورهای غربی حمله ویرانگری را علیه مردم بیدفاع یمن آغاز کردند که تاکنون ادامه داشته است.

در جریان تجاوز گسترده ائتلاف تحت رهبری سعودی ها و محاصره یمن، هزاران غیرنظامی یمنی کشته و زخمی و بسیاری از زیرساخت های این کشور نابود شده اند.  

ترامپ که در عرصه های مختلف، از جمله در جریان تجاوز به یمن، یکی از حامیان اصلی عربستان بوده است، چهارشنبه هفته آینده قدرت را به جو بایدن رئیس جمهور دموکرات واگذار خواهد کرد.

این در حالی است که ترامپ امروز، پنجشنبه، به اولین رئیس‌جمهور آمریکا بدل شد که دو بار در زمان حضورش در کاخ سفید استیضاح می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه به وقت تهران، طرح استیضاح ترامپ را با 232 رای موافق در برابر 197 رای مخالف تصویب کرد.

انتهای پیام
captcha