هشدار قاضی القضات فلسطین نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی
کد خبر: 3947703
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

هشدار قاضی القضات فلسطین نسبت به تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی

قاضی القضات فلسطین نسبت به طرح‌های یهودی سازی صهیونیست‌ها در اطراف مسجدالاقصی هشدار داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از قدس نت، در ماه‌های اخیر انجام طرح‌های یهودی سازی رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد الاقصی به ویژه در منطقه کاخ‌های اموی شدت گرفته است.
 
شورای اوقاف اسلامی فلسطین در این باره گفت که عملیات حفاری در اطراف مسجد الاقصی متوقف نشده و گروه‌های شهرک نشین صهیونیست اقدام به نقشه‌برداری سه‌بعدی در صحن‌های مسجد الاقصی می‌کنند که بیانگر اهداف اشغالگرانه صهیونیست‌ها بوده و هدف آنها چیزی جز تخریب مسجد و بنای هیکل موهوم در آن نیست.
 
در همین راستا، «محمود الهباش» قاضی القضات فلسطین، نسبت به تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی به مسجدالاقصی و انجام نقشه‌برداری سه‌بعدی در آن و اطراف مسجد صخره هشدار داد.
 
الهباش افزود: چنین اقداماتی با اهداف نامشخص، خطر اشغال مسجدالاقصی را در پی دارد و حزب راستگرای افراطی که در رأس قدرت در رژیم صهیونیستی است تلاش می‌کند به هر راه ممکن، سلطه استعماری خود را بر قدس شریف و مسجدالاقصی تحمیل کند و اداره آن را از دست اداره اوقاف اسلامی فلسطین خارج کند.
 
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با مداخله در امور اداره مسجدالاقصی تلاش می‌کند به بهانه شیوع بیماری کرونا قوانین جدیدی در مسجد حکمفرما کرده و از این طریق گروه‌های صهیونیست به صحن‌های این مسجد شریف یورش برده و این مکان مقدس را مورد هتک حرمت قرار دهند.
 
قاضی القضات فلسطین تأکید کرد: اقدامات رژیم اشغالگر صهیونیستی برای سیطره بر مسجدالاقصی با پایداری و هوشیاری ملت فلسطین با شکست مواجه خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه ملت فلسطین در دفاع از قدس شریف و مسجد الاقصی ثابت قدم ایستاده‌اند، از فلسطینیانی که توانایی حضور در مسجدالاقصی را دارند خواست با حضور حداکثری خود در صحن‌های این مسجد اجازه انجام عملیات‌های یهودی سازی را ندهند.
 
در همین رابطه، وزارت خارجه فلسطین نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اقدامات تجاوزگرانه و تحریک‌آمیز رژیم صهیونیستی که با هدف تقسیم مکانی مسجدالاقصی انجام می‌شود را محکوم کرد.
انتهای پیام
captcha