شهید سلیمانی مسیر پیروزی محور مقاومت علیه ظلم و استکبار را هموار کرد
کد خبر: 3947729
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در لبنان تأکید شد؛

شهید سلیمانی مسیر پیروزی محور مقاومت علیه ظلم و استکبار را هموار کرد

سخنرانان در مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در لبنان تاکید کردند که شهید سلیمانی مسیر پیروزی محور مقاومت علیه استکبار و ظلم را هموار کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران و با همكاری رایزنی فرهنگی کشورمان در لبنان، برگزار شد.
 
این مراسم با حضور نمایندگان رئیس‌جمهور، رئیس پارلمان، حزب‌الله و جریان آزاد ملی لبنان، بشاره راعی سراسقف مسیحیان مارونی، مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، شیخ مذهب دروزی‌ها، سراسقف مسیحیان کاتولیک و تعدادی از وزیران لبنانی از جمله وزیر بهداشت، نمایندگان مجلس و مسئولان مؤسسات دینی و سیاسی و چهره‌های فرهنگی و اجتماعی این کشور برگزار شد.
 
سخنرانان این مراسم بر ادامه راه شهدا در مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی تأکید و اعلام کردند آنچه شهید سلیمانی پایه گذاری کرد مسیر پیروزی محور مقاومت علیه استکبار و ظلم را هموار کرد و جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت‌ها و نیرو‌های مقاومت در برابر استکبار و اشغالگران خواهد بود.
 
در ابتدای این مراسم «محمد جلال فیروزنیا» سفیر ایران در لبنان بر موضع ثابت جمهوری اسلامی در زمینه حمایت از مردم و مقاومت فلسطین تاکید کرد و گفت: نیروهای مقاومت هرگز به رژیم صهیونیستی اجازه تحقق اهدافش در زمینه عادی سازی روابط را نمی‌دهند. اخراج نیرو‌های آمریکایی از منطقه هدف حتمی و قطعی ماست و این موضوع به نفع کشور‌های منطقه خواهد بود.
 
سخنران بعدی مراسم شیخ «ماهر حمود» دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت نیز گفت: کسی که از فلسطین حمایت کند در مسیر اسلام است و کسی که به فلسطین یاری نرساند اسلام را یاری نرسانده است.
 
دبیرکل اتحادیه علمای مقاومت تأکید کرد: شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس همواره در مسیر آزادی قدس قدم برداشتند و شهادت آن‌ها چراغ روشنی است که مسیر را روشن می‌سازد.
 
ماهر حمود افزود: تعصبات حزبی را کنار بگذارید و برای آزادی قدس و فلسطین تلاش کنید و به کسانی بیندیشید که خود، توانمندی‌ها و فکر خود را صرف آزادی فلسطین کردند.
 
«علی حسن خلیل» نماینده جنبش امل لبنان نیز در سخنان خود گفت: ترور شهید سلیمانی نشان داد که دشمن از او می‌هراسد.
 
شهید سلیمانی مسیر پیروزی محور مقاومت علیه ظلم و استکبار را هموار کرد

سخنران بعدی این مراسم، «اسامه حمدان» نماینده حماس در لبنان بود. وی گفت: حاج قاسم سلیمانی را در صحنه‌های جهاد و مقاومت شناختیم و در برخورد با رزمندگان نماد تواضع بود.
 
وی تأکید کرد: سردار سلیمانی در عرصه‌های جهاد و مقاومت شناخته شد و ما برای نشان دادن وفاداری خود به شهید سلیمانی باید به مقاومت تا دستیابی به هدف نهایی را ادامه دهیم.
 
اسامه حمدان افزود: شهید قاسم سلیمانی هیچگاه به مقاومت اسلامی در فلسطین نه نگفت بلکه دائما هر آنچه که مقاومت نیاز داشت را در اختیارشان می‌گذاشت.
 
«سید هاشم صفی الدین» رئیس شورای اجرایی حزب‌الله هم در سخنان خود تأكید كرد: شهید سلیمانی دنیا را کنار گذاشت. ایشان انسانی عابد و با ایمان بود که همواره شهادت را طلب می کرد، معتقد بود که جنگ باید در راه خدا باشد و شخصیتش نشان دهنده بُعد جهانی جمهوری اسلامی ایران در زمینه یاری مستضعفین جهان بود.
 
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله افزود: سلیمانی اهل عبادت و فروتنی و مومنی بود که طالب شهادت بود، هدف شهید یاری مظلوم و مقابله با ظالم بود. راه قاسم سلیمانی راه قدرت، وحدت و جنگ است.
 
در ادامه مراسم، حضار از نمایشگاه بزرگ هنری با موضوع سردار شهید كه در گالری مجاور سالن سخنرانی برپا شده بود بازدید کردند.
 
شهید سلیمانی مسیر پیروزی محور مقاومت علیه ظلم و استکبار را هموار کرد
شهید سلیمانی مسیر پیروزی محور مقاومت علیه ظلم و استکبار را هموار کرد
انتهای پیام
captcha