نمایش قرآن‌های خطی در نمایشگاه دائمی مسجدالنبی(ص) + عکس
کد خبر: 3947844
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
به زودی انجام می‌شود؛

نمایش قرآن‌های خطی در نمایشگاه دائمی مسجدالنبی(ص) + عکس

آماده‌سازی «نمایشگاه دائمی نسخه‌های خطی نادر در مسجدالنبی» مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و قرار است در آن مهم‌ترین آثار هنری اسلامی همراه با تعدادی از نسخه‌های خطی قرآن کریم مربوط به دوران مختلف در مدینه منوره به نمایش گذاشته شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الاقتصادیه، اداره امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) اعلام کرد که آماده‌سازی و اعلام افتتاح «نمایشگاه دائمی نسخه‌های خطی نادر در مسجدالنبی» مراحل پایانی خود را سپری می‌کند که علاوه بر مستندسازی میراث کهن اسلامی، شاهکارهای دانش اسلامی و تولیدات فکری عربی و اسلامی را در نسل‌های مختلف بازتاب خواهد داد.

اداره امور حرمین شریفین در تفاهم‌نامه‌ای با تولیت مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) برنامه‌های علمی دیگری را برای بازدید زائران مدینه از داخل و خارج از کشور تدارک دیده‌اند که طی آن نقش نسخه‌های خطی در طول تاریخ عرب تبیین می‌شود و اطلاعات مفیدی در اختیار محققان و کارشناسان قرار می‌گیرد.

نمایشگاه دائمی نسخه‌های خطی نادر در مسجدالنبی(ص) با هدف ایجاد بستری مقدماتی در زمینه تدوین تاریخ دو مسجد مقدس فعالیت خواهد کرد و مهمترین پروژه‌های علمی شهر پیامبر اعظم(ص) همچون تاریخ اسلامی این شهر و نیز نسخه‌های خطی قرآن را که در دوران مختلف به نگارش در آمده است، به نمایش خواهد گذاشت.

انتهای پیام
captcha