لغو همکاری حماس با بیمارستان آمریکایی به دلیل نقض توافقات
کد خبر: 3947863
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳

لغو همکاری حماس با بیمارستان آمریکایی به دلیل نقض توافقات

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تصمیم گرفته است به علت نقض توافقات انجام شده با مسئولان یک بیمارستان صحرایی آمریکا در غزه از ادامه کار آن جلوگیری کند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، یک منبع مطلع فلسطینی فاش کرد که جنبش مقاومت اسلامی حماس تصمیم گرفته است که با مقامات یک بیمارستان صحرایی آمریکایی در شمال نوار غزه قطع همکاری کند.
 
این منبع آگاه گفت: این بیمارستان بخشی از تفاهماتی است که رژیم اسرائیل اواخر 2018 از طریق واسطه‌ها انجام داده است که بر اساس آن قرار بود این بیمارستان در درمان بیماری‌های صعب‌العلاج مانند سرطان و بیماری‌های قلبی و عصبی که پیش از این بیماران برای درمان به خارج از نوار غزه منتقل می‌شدند، همکاری کند.
 
با این وجود ارائه خدمات پزشکی عادی در این بیمارستان و عملکرد آن به عنوان یک درمانگاه، برخلاف آنچه با مقامات توافق شده بود، حماس را بر آن داشت تا از همکاری با آن خودداری کند.
 
 حماس تصمیم خود را در مورد توقف فعالیت این بیمارستان به خاطر نقض مفاد تفاهم شده را به واسطه‌ها اطلاع داده است. این منبع خاطرنشان کرد که تأیید حماس برای تأسیس این بیمارستان مشروط و با هدف پشتیبانی از سیستم بهداشتی فرسوده در نوار غزه در نتیجه محاصره اسرائیل است.
 
روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نیز چهارشنبه، 24 دی اعلام کرد که حماس در اعتراض به خدمات ناکافی این بیمارستان از رفتن بیماران فلسطینی به بیمارستان صحرایی آمریکا جلوگیری خواهد کرد.
 
این بیمارستان تحت نظارت بنیاد غیردولتی دوستی آمریكا اداره می‌شود و مدعی است  خدمات مختلفی را به ساكنان نوار غزه اعم از طب خانواده، اطفال، بارداری، چشم پزشكی، دندانپزشكی، فیزیوتراپی، سرطان و ... ارائه می‌دهد.
انتهای پیام
captcha